quipuskennel

Alla inlägg under september 2008

Av Quipus - 19 september 2008 18:27

Av Quipus - 9 september 2008 16:28

Både vid dumpe och skrammel for han iväg mer än 5 meter. Men han hade ingen kvarstående rädsla utan gick lugnt och sansat förbi de båda objekten. Han till och med passade på att stryka sig mot dumpe,

Av Quipus - 9 september 2008 13:24

En bekants bekant har en tik som fått 14(!) valpar. Dom behöver hjälp av en amma. Har Ni möjlighet att hjälpa till, ring Camilla Larsson 0708349493. Det kanske kan vara Du som behöver hjälp nästa gång?

Av Quipus - 9 september 2008 13:16

Att det blev 3 valpar samtidigt var INTE planerat. Och inget jag rekommenderar någon annan att göra. Möjligen min värste ovän...

När vi parade Bernerings Hope med Quipus Lord of the Dance Nion'ba ville jag så gärna att det skulle bli en blue merle tik åt mig. Och det blev det. Att samtliga valpar i den kullen var fria på ögonen, gjorde ju inte valet så svårt heller.

Sedan följde vi med Gunnar Persson, Brantastigs kennel, när han skulle få parat sin ena schäfertik; Brantastigs Gina. En härlig grå tik som är KORAD. Jag har alltid tyckt om henne. Hon blev parad med Manto von Regina Pacis, en hane som är både vacker och bra mentalt. Jag sa då till Gunnar att jag ville ha en grå hane i den kombinationen. Vi behöver ha en vakthund när vi bor som vi gör och då kan jag lika gärna ha en sådan som jag drömt om hela tiden; en grå hane.

Våra schäfrar har tagit slut pga höftledsfel, hormonrubbningar, borrelia och sammanväxta kotor. Min man ville ha en ny hund av annan ras. Han var sugen på rottweiler. Vi började ringa på lite rottweilers, men blev snart avskräckta. Jag upptäckte då att Kerstin på Brantastig hade en kull collievalpar, där det fanns 2 tikar kvar. Väninnan Agnetha och jag åkte och tittade och med oss hem hade vi makens födelsedagspresent: collietikvalpen Brantastigs Qatalie. Behöver jag berätta att det blev en populär present?

Så det var så det gick till att det blev just 3 valpar samtidigt.

Har vi "otur" blir det kanske en fjärde också, men det är fortfarande en hemlis, både ras, kön och så vidare.

Av Quipus - 9 september 2008 13:14

Så 2 bildbevis att han inte tyckte att spökena var särskilt läskiga. Han var dock väldigt konfunderad över att det ena spöket sjönk ihop i en hög. Precis som om den dog. Men ett spöke kan väl inte dö???

Av Quipus - 9 september 2008 13:10

Här försöker "Pizza" lära "Bett-I" var skåpet ska stå

Av Quipus - 9 september 2008 13:09

Så kommer äntligen lite bilder på vår schäfervalp

Av Quipus - 9 september 2008 13:05

Hur tänkte jag egentligen?

Här ser Ni foto innehållande samtliga 3 valpar: Brantastigs Qatalie "Bett-I" (långhårig collie) Brantastigs Reko "Reko" (schäfer) och Quipus Pomperipozza Tango Yon'de "Pizza" (shetland sheepdog)

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards