quipuskennel

Alla inlägg under december 2008

Av Quipus - 18 december 2008 23:51

Tack! För Din kommentar!!!

Av Quipus - 18 december 2008 18:54

har kommit tillbaka... Han var för mycket för sina nya ägare. Mina shetland sheepdogs blir ju gärna arbetsvilliga och det upplyser jag alla spekulanter om. Men här var han tydligen för mycket i alla fall.

Därför har vi en trefärgad hane kvar, endast till aktivt hem. Han har föremålsintresse och är pigg pigg pigg.

Av Quipus - 17 december 2008 19:07

vår kennel. Vi har bara lagt ner hemsidan ett litet tag. Detta på grund av att husse i familjen inte har tiden det tar att hålla den så uppdaterad som vi vill. Därför får Ni hålla till godo med bloggen ett tag framöver. Ska bli flitigare med uppdateringarna...

Av Quipus - 17 december 2008 17:38

står till avel hos oss tills vidare. Han är en svart/vit shetland sheepdoghane, fri på ögon, höfter och armbågar, genomfört MH.

Av Quipus - 16 december 2008 22:24

Zarvo's American Magic Wicca "Wicca" är parad med Black Chaney vom Ohmtalteufel "Cree"

Av Quipus - 16 december 2008 22:20

Nu kan jag äntligen välkomna vår nyaste familjemedlem: Svansbodens The Clarvoyante "Räven". Han är en svart/vit hane, shetland sheepdog, så klart.

Jag var och hämtade honom redan i onsdags förra veckan, ända uppe i Värmland.

Skälet till att jag inte presenterat honom tidigare, är för att han inte var ögonlyst. Därför visste vi inte om han skulle få stanna.

Men idag blev han ögonlyst av Berndt Lindgren och Tomas Lindgren. Han är fri på ögonen, veterinärbesiktningen utan anmärkning och båda testiklarna på plats.

Han är 6 månader gammal och en liten liten skit. Supertrevlig, veterinärerna berömde hans lugna psyke.

Foton kommer, kameran får fram imorgon.

Av Quipus - 8 december 2008 14:41

för flytten imorgon. Har precis kommit hem från våra underbara grannar; veterinär Lennart Nord och hans hustru Birgitta. Där har jag varit för att besiktiga lilla Qurant inför hans stora flytt.

Jag är så glad att ha just dessa grannar! Dom ställer alltid upp, svarar på alla dumma frågor... TACK!!!!!!

Av Quipus - 7 december 2008 17:26

Idag blev Bernerings Hope " Nemi" parad med Zarvo's American Ghost Whisperer "Puma".

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards