quipuskennel

Alla inlägg under maj 2009

Av Quipus - 19 maj 2009 21:31

Idag har vår blue merle hane Quipus Oxygene Waskoya Nipiy K-Pax parat för första gången. "Skip" som han kallas till vardag, bor hos fodervärd. Han ville inte visa upp sina charmörtalanger så länge fodervärden var här, men sedan kom både han och tiken igång. Även tiken är en nybörjare, men det gick jättebra.

Eftersom jag inte fått klartecken från tikägaren att jag kan skriva ut tikens namn här, så får det dröja.

Av Quipus - 19 maj 2009 21:29

Fick en fråga om hm;et i meningen. Skälet till att jag skrev så, är att jag är egentligen inget fan av den färgen. Dajm hamnade här på grund av sin stamtavla och färgen fick jag ju acceptera, hihi.

Tack för komplimangen för våra hundar. Och ja, det är detta som kallas för dvärgcollie.

Av Quipus - 14 maj 2009 19:08

Som det kan bli...

Gardenia Garden's Dajm har flyttat hit idag.

Dajm är en sobel (hmmm!) hane som är fri på ögonen och har en härlig mentalitet.

Pappa är en av mina favoriter; Kathimer's Brad Pitt, kallad Snurre. Mamma är en annan härlig hund; Gardenia Garden's Bride of the Sun, kallad Stina. Stina är för övrigt dotter till min egen Black Chaney vom Ohmtalteufel "Cree".

Av Quipus - 14 maj 2009 19:06

Idag har Gardenia Garden's Wild Rosemary blivit parad med Black Chaney vom Ohmtalteufel. Tiken ägs av sin uppfödare. Vi hoppas på svart/vita valpar, precis som matte Viktoria vill ha det!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards