quipuskennel

Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

Hänt en del nu...

Av Quipus - 6 februari 2016 22:40

Hm, blev lite för långt uppehåll igen...

Nu har i alla fall Rune flyttat in, tillsammans med katten Elvis. Elvis bestämde sig för att bli innekatt och har börjat gå på låda som 8-åring! Han som varit stensäker och bara gjort sina behov ute tidigare! 
Både Rune och Elvis trivs jättebra i alla fall.

Idag åkte Bett-I in till sin husse, min exmake, och ska nu bli lägenhetshund. 

Kvar är här nu 6 shetland sheepdogs. Vi får se hur det blir med den gamla sheltie-tiken; Cheena. Hon tillhör egentligen exmaken hon också, men eftersom hon är en äldre dam som alltid bott på landet kan det bli lite knivigt att anpassa henne till lägenhet. Men hon får gärna stanna hos Rune och mig.

Rune och jag körde in till Malmö idag, i första hand för att gå på travet. Men vi hamnade först hos älskade EVA och hennes syster Inger. Eva var såååå sugen på pizza idag och jag förstod piken  . Klart man ställer upp på det ju!

Runes andelshäst Nelle Atticus Jake slutade som 4a i alla fall. Duktig pojke! Vi besökte honom i stallet efter loppet och han var inte ens andfådd! Som vanligt, måste jag tillägga. Han tycks ha en bra fysik och är väl omskött och tränad.

Kvällen har gått åt till att mata vilda vovvar, titta på första deltävlingen i Melodifestivalen (kunde ju lika gärna ha låtit bli...) och så en stund vid datorn och favoritspelet Howrse.

Och så fick jag för mig att jag skulle skriva här lite, med Enyas nya i hörlurarna.

Må väl!

 
 
Ingen bild

Mari

10 februari 2016 18:53

Vill se bild på Tant-Cheena! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Av Quipus - Torsdag 18 april 20:44

Hundarna är ute mycket, kommer in och är vårglada. Doftar vår gör dom. Härligt! ...

Av Quipus - Onsdag 17 april 20:33

Bråk i flocken gör att vi måste leta nytt hem åt Alan i första hand. ...

Av Quipus - Tisdag 16 april 21:17

En väninna till mig köpte en longerlina på Landäng i Skurup. Hon valde longerlina framför spårlina eftersom longerlinan var skönare att hålla i. Linan skulle användas till en hund på ca 40kg. Haken gick sönder efter typ ett halvår och hunden kom lö...

Av Quipus - Måndag 15 april 21:28


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards