quipuskennel

Alla inlägg den 8 februari 2016

Av Quipus - 8 februari 2016 19:19

Hittade 2 halsband i mina gömmor som kunde tänkas passa flickorna. Dom är ju liksom 6 månader och har ännu inte fått prova på detta. Har ju varit så mycket annat med utflytt av en karl och inflytt av en annan. Men när nu det är nästan klart, så tyckte jag att jag kunde börja på lite träning av flickorna.

Så igår plockade jag fram 2 halvstryp och frågade om det var någon som ville ha det första på sig. Yakki funderade en stund och hoppade sedan glatt högt upp i luften, ivrigt tjoande - JAG VILL JAG VILL! Fast hade hon vetat vad det var, hade hon nog inte låtit lika entusiastisk.

Tinka fick också ett på sig och hon försökte få tag på kedjan med underkäken. Ingen av dom var särskilt nöjd, nej... Men dom fick ha på sig dom någon timme i alla fall. 

Nu ikväll, medans vi väntade på att maten skulle bli klar, så frågade Rune om vi skulle sätta på flickorna deras halsband igen. Tur han påminde mig... Jag har ont idag och kan inte tänka så bra då. 

Idag var protesterna inte lika stora. Får se när vi ska ge oss in på att gå i koppel.

Rune har börjat sin utbildning idag, till undersköterska. Han ser fram emot att plugga, jättekul!

Bettan har bott i lägenheten sedan i förrgår. Det har gått bra för henne och husse verkar nöjd med sällskapet. I morse kom hon hem för att bli passad medans husse jobbar. Hela flocken blev rörig igen!

Må väl!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards