quipuskennel

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Quipus - 16 februari 2016 20:53

Så var det dags för de små flickorna att bli koppeltränade. Dom är nu 6 månader lite drygt. 

Trots att dom är kullsyskon var dom varandras raka motsats.  Tinka tyckte att det var lite otäckt och satte sig ner många gånger. Med mutor fick jag henne att röra sig framåt några steg i taget. Väl nere vid brevlådan kom postbilen och husse och jag blev att stå och prata med brevbäraren. Under tiden "ruttnade" Tinka, så det var inte lönt att fortsätta. Hon gick rätt fint på vägen tillbaka.

Så var det Yakkis tur. TJOHOOOO!!! Detta var ju hur kul som helst! Håll i Er allihop för här kommer jag!! Glatt studsande omsöm före och ömsom efter mig, men strunt samma. Hon hängde med i alla fall!

Men eftersom jag är urusel på att koppelträna, är det ju på sin plats med bildbevis.

Tinka först, sedan Yakki.

   


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards