quipuskennel

Alla inlägg den 11 juni 2016

Av Quipus - 11 juni 2016 21:08

Xander var med husse och matte på Skurups Marknad idag. I börkan var det lite läskigt, men ju fler människor vi pratade med, desto lugnare blev han. Han är ju typisk tonåring, tittig och knasig. Så klart ska ju en del människor komma med expertkommentarer. Vanligaste är när dom vill hälsa på honom och han drar sig undan lite. Jag brukar alltid "pressa" mina tonåringar lite, men se näääää det tycker ju inte folk. Låt honom vara, han vill ju inte. Det är inte snällt mot honom, tycker dom. 

Så "tvingar" jag honom att bli hälsad på och då släpper han direkt och blir glad och nyfiken. Jag försöker förklara att han är tonåring, men det var säkert flera som tyckte jag var jätteelak som släpade med lilla hunden. Strunt samma, det har fungerat på mina andra hundar och jag har inga planer att byta taktik, om nu ingen överbevisar mig (vilket kan vara svårt).

Det blev i alla fall många gånger vi fick stanna. Husse är ju Skurups-inföding så han känner ALLA. 

Mot slutet av marknaden träffade vi en kvinna som Xander snabbt fattade tycke för. Han klängde till och med på henne och sa KLAPPA MIG!!! När vi pratat en stund, berättade hon att hon är hundrädd. Helt logiskt att han hälsade på henne då ju. Hon visade inget intresse för honom till en början. Men det slutade med att hon satte sig på huk och kelade länge med honom. Xander såg otroligt belåten ut och när vi skulle gå på varsitt håll, tänkte han följa med henne istället. Schysst hund!

Efter marknaden var vi och handlade och lämnade sedan lite saker till f d husse, som inte mådde riktigt bra. Tur han har Bettan som passar honom.

Väl hemma igen tog vi oss en tupplur, både folk och fä. 

Efter tupplur gick husse ut på baksidan tillsammans med Troll, Tipi, Cheena och Vittra. Han står där och funderar och spekulerar när RÄVEN kommer spatserande längs med tomtgränsen. Ingen av hundarna sa något, så det är ingen enstaka händelse. Som tur är så är dom rävarna vi sett här, snygga i både hull och päls, så dom får gärna vara här.

Husse blev dock lite smått chockad över att räven inte visade någon minsta skygghet för vare sig hundar eller husse. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards