quipuskennel

Direktlänk till inlägg 23 juni 2016

Vittra hos veterinären

Av Quipus - 23 juni 2016 21:09

Så var det dags för en TUR till Helsingborgs Evidensia för att få allt kollat. 

Dagen började som vanligt klockan 6 med att Bettan kom till dagis. Alla hundarna ut och jag släpade mig ut till bilen för att göra den färdig med burar och allt som ska med. När jag kommer in, har Vittra hittat en balja ute i rasthagen. Den baljan var full av äckligt vatten och efter badet satte hon sig i sanden för att torka. Suck... In med krypet i badet, första badet, helt cool. Nu luktar hon Grumme Grönsåpa istället för urk. Kloklippning fixade jag lite i förbifarten, men det var hon inte på humör till. Det har ju däremot blivit gjort några gånger. Men hon sprattlade så jag klippte för långt på 2 klor. Det blödde, men hon surade inte för det. 

Så in med hundarna i bilen, Troll och Tipi fick följa med som stöd inför Vittras första bilTUR. Hon var INTE glad för att få åka bil.

Och sin vana trogen började TURe att bråka, förbaskade bil!! Men vi kom fram i alla fall. Precis på pricken i rätt tid. Upp med Vittra på vågen - 2 kg precis!

Så blev hon besiktigad, chipmärkt (jag brukar göra det själv, men iddes inte denna gången), vaccinerad och ögonlyst. Allt var utan anmärkning!! Alla 3 fick varsitt tuggben att pyssla med på vägen till Malmö. Vittra hann bli beundrad av flera på Djursjukhuset. 

Till Malmö skulle vi för att hälsa på världens bästa Eva!! 

Skriver mer senare, måste stänga datorn, det åskar!

 
 
Carina

Carina

26 juni 2016 22:30

så bra att allt var UA......=)

http://babysocks.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Av Quipus - Torsdag 18 april 20:44

Hundarna är ute mycket, kommer in och är vårglada. Doftar vår gör dom. Härligt! ...

Av Quipus - Onsdag 17 april 20:33

Bråk i flocken gör att vi måste leta nytt hem åt Alan i första hand. ...

Av Quipus - Tisdag 16 april 21:17

En väninna till mig köpte en longerlina på Landäng i Skurup. Hon valde longerlina framför spårlina eftersom longerlinan var skönare att hålla i. Linan skulle användas till en hund på ca 40kg. Haken gick sönder efter typ ett halvår och hunden kom lö...

Av Quipus - Måndag 15 april 21:28


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards