quipuskennel

Alla inlägg den 19 juli 2016

Av Quipus - 19 juli 2016 11:50

Dom flesta fodervärdsavtal efterlevs säkert, upplåtare och fodervärd följer avtalen och allt är frid och fröjd. Jag har använt mig av detta arrangemang tidigare, oftast har allt funkat.

Så är det dock inte för en väninna till mig...

Hon har en tik hos fodervärd. Fodervärden är veterinär. Det har varit en massa krångel utmed vägen. De skötselönskemål min väninna har haft, har absolut inte efterlevts. Och det är inga orimliga önskemål.

Nu löper tiken igen i alla fall. Progesteronprov togs i helgen, nytt skulle tas idag, av fodervärden. Fodervärden skulle ta tiken till kliniken hon arbetar på och ta provet själv. Tiden gick idag och min väninna tyckte det var konstigt att hon inget besked fick. Hon kontaktar fodervärden och får veta att provet inte är taget än. Men om min väninna kunde komma och hämta henne och hunden och köra till kliniken, så kunde dom ta provet nu. Anledningen till att fodervärden inte kunde ta sig till kliniken själv, är för att hon inte vågade köra idag. Hon är för bakfull!!!!! Ändå tycker hon att det är helt ok att ta blodprov på hunden...


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards