quipuskennel

Alla inlägg under juli 2016

Av Quipus - 14 juli 2016 22:47

Fick acceptera fakta och ringa vårdcentralen idag. Hostar fortfarande och har så förbaskat ont i hela bröstkorgen. Fick tid till en läkare jag inte träffat förut, men hon var jättegullig. Mitt hjärta och mina lungor lät bra, men luftrörskatarr har jag. Fick läskigt äckliga hostmedicinen som jag fått flera gånger tidigare, blärk.

Xander och Bettan har varit här idag, Bettans husse tog sig en liten semestertur ihop med en kompis. Just idag kände jag för att sova, somnade sent, klockan hann nog bli minst 3, vaknade av hostan flera gånger, upp 8 för att ringa vårdcentralen, fick tid rätt snabbt. Kände verkligen för att sova lite när jag kom hem från Anderslöv. Men nääääääääää! Xander och Bettan, som fick tillbringa dagen i fina vädret, har skällt på precis ALLT! Bilar, fåglar, harar, ja allt och inget. Blev inget sovande alls. Så nu känner jag mig övertrött. Och då brukar det inte heller bli någon sömn. 

Vittra var med oss när vi åt middag ikväll. Ja, visst är det helt otroligt korkat? Jag låter mina hundar vara med när vi äter. Och dom får smaka vid bordet! Men det har vi valt själva. Lika glada som dom är för att få vara med när vi äter, lika lätt accepterar dom att bli utestängda från matbordet. Alltså tycker inte jag att det är något problem. Vittra fick i alla fall isbergssallad, gurka och paprika. Glatt smaskade hon i sig alltihop, precis som alla dom andra brukar göra. Alla våra hundar är glada för grönsaker och frukt, dom är härligt lättutfodrade. Till kvällsmat för hundarna vankas det pasta kokad i buljong, en klar favorit.

Av Quipus - 13 juli 2016 23:15

Började kvällens bloggstund med att slumpa runt. Såg då att en av dom flitigaste hundbloggarna har somnat in. Sigge Svamphund finns inte mer. Genast kommer minnena tillbaka, minnen av de hundar som jag har haft och som inte längre finns. Uffe, Classic, Puma, Turbo usch vad jobbigt. Värst att förlora var nog Cree... Dom flesta andra hundarna har jag hunnit förbereda mig, men inte med Cree...

Cree lever ju vidare genom sina ättlingar, både här hos mig och hos andra uppfödare. Men jag önskar att jag fått leva med honom lite längre.

Men skönt för dom alla att leka på andra sidan regnbågsbron. 

Av Quipus - 12 juli 2016 13:53

Har bara inte orkat skriva något, har legat däckad i luftrörskatarr. Har bara gjort det som har varit nödvändigt, liksom. Fast i lördags var vi (jag, husse och 2 väninnor) i Ystad på loppisar. Sedan var jag chaufför åt Bettans husse, som skulle på "sammankomst" i Malmö. Körde honom dit, körde hem, körde dit för att hämta honom mitt i natten och körde honom sedan hem. Vad gör man inte för sina vänner? Jag har ju ändå ingen dygnsrytm och älskar dessutom att köra bil, så det är ett nöje. Fast det är ju trevligare om man inte är sjuk...

Idag ska vi i alla fall till "svärmor" och äta middag. Troll och Cheena får följa med. Troll eftersom vi har löptikar och Cheena följer med eftersom hon är Cheena.

Gå gärna in på chryses.bloggplatsen.se för att se en mysig film.

Av Quipus - 6 juli 2016 21:26

Matte har hostat och hostat och hostat, fortfarande feber. Eftersom hon sov dåligt inatt så släppte husse ut oss i morse. Men vi kunde ju ha sovmorgon, eftersom Bettans husse har semester, alltså har vi inte Bettan här på ett tag. Sovmorgon nästan till 9! Men usch vad det regnade! Jag ville INTE gå ut, låtsades sova så husse skulle låta mig vara ifred. Men nähäää, han TVINGADE mig att gå ut! 
Annars har dagen varit ganska vanlig. Vädret har ju blivit bättre nu ikväll, så nu är det skönare ute, förutom att det blåser. 

Vid tangenterna ikväll:
Cheena

Av Quipus - 5 juli 2016 22:36

Matte har gått sönder ännu mer. Hostar och bär sig åt, feber också. Har vi tur så är hon ok imorgon...

Detta innebar att det inte blev middag, utan vattenmelon med havssalt på istället. Matte har sett att hundar kan tycka att vattenmelon är gott, sådant kan man ju se på YouTube och sådana ställen. Men ikväll fick hon se hur det kan se ut på riktigt. Det konstiga var bara att det var endast vi blue merle som tyckte det var gott. Dom 3 trefärgade trodde att det var något gott, men spottade snabbt ut det.

Jag tyckte i alla fall att det var så gott att jag dreglade...  Hoppas vi får det fler gånger!

Vid tangenterna ikväll:
Troll

Av Quipus - 4 juli 2016 06:58

Ja, bara tillfälligt så klart! 
Bettan med husse tog emot honom med öppna armar igår. Bettan och Xander är så glada för varandra och att bo ihop igen blev ju bara perfekt. Bettans husse smsade igår kväll att Xander ätit stor portion.

Alltså var natten lugn på det viset, dock inte vad gäller min sömn. Dålig period igen... Vaknade kvart över 5 och kände att jag lika gärna kunde påbörja dagen. Ut med hundarna, lite extra pusslande nu med 2 löptikar och hanhund. Men inga problem, lugnt och sansat. Xander och Bettan kom för att vara här medans hussen jobbar. Är så skönt att ha 3 stora inhägnader nu.

Av Quipus - 3 juli 2016 12:18

Hemskt orolig natt... Både Tinka och Yakki löper ju, Tinka är nog i närheten av sitt höglöp. Det hörs på Xander... Han piper och tjuter och ylar. Inatt fick han sova hos Tipi och Vittra. Tipi fick till sist ett utbrott på honom och hans oljud. Men inte hjälpte det... Ska höra med Lars om han och Bettan kan ha honom ett tag. Xander och Bettan är ju bästisar, så jag tror inte det hade varit något bekymmer. Dessutom har ju Xander bott i lägenhet tidigare, hos förra ägaren. Får se hur jag gör. Har ju så svårt att lämna någon hund ifrån mig... Även om det bara är tillfälligt.

Av Quipus - 1 juli 2016 18:30

Idag har det återigen varit skruttigt väder... Inte kul att ha 7 egna hundar och så "dagishunden" Bettan som alla ska in i huset... Jag städar och städar och städar golv...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards