quipuskennel

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

Aj!...

Av Quipus - 16 oktober 2016 23:03

TURe blev påbackad när jag stod parkerad utanför Vårdcentralen i onsdags morse. Jag trodde inte det gjorde någon skada, det har det inte gjort på TURe heller, men på mig. Tänk att nacken kan ta så illa vid sig! Det löper från halva skallen och ner hela vägen längs ryggen. Jag tog registreringsnumret, men har inte gjort något av det. Kvinnan som körde tyckte inte att det hade hänt något, men det tog tillräckligt för att hennes skydd till dragkroken skulle gå itu. Jag behöll lugnet tills hon sa att hon inte förstod varför man parkerade så nära. Då brakade det lös i min hjärna. Så i helvete heller, sa jag till henne. Jag ställer mig alltid på respektfullt avstånd till framförvarande bil. Detta för att jag själv är osäker på var jag har min bil. Alltså förutsätter jag att alla andra är likadana. Nåja, får hoppas att det går över snart, för ont gör det.

Idag körde vi till Skurup för att titta in en sväng på Skurups Höstmarknad. Vi var där vid 13.30 och då var där nästan inga stånd kvar. Men nu har vi varit där i alla fall. Drivande var i första hand en av husses brukare. Med oss hade vi Bett-I, som vi passade idag när hennes husse skulle till sin far. Och så Xander, som behöver se lite olika saker då han är i puberteten. Det funkade jättebra för honom.

När vi körde hemifrån ser vi att det ligger något vid vår brevlåda och när vi kommer närmare ser vi att vi har fått en låda äpplen!! Det är ett par som har sitt fritidshus en bit bort på vägen som har förärat oss en massa äpplen som har blivit omvandlade till ett antal äppelpajer som vi sedan har gett bort till diverse trevliga människor.

Annars är allt lugnt och bra med alla djuren här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards