quipuskennel

Alla inlägg under januari 2017

Av Quipus - 18 januari 2017 21:39

I förrgår hörde vi hur Trolls mage kurrade och pep och lite senare lade han sig i böneställning. Han hade lite oroliga ögon, men hoppade upp och ner i soffan obehindrat, stoppade i sig den lilla fodergiva han fick på kvällen. Igår på förmiddagen var det likadant, så jag gav honom Stomax. Efter att ha fått Stomax vid 3 tillfällen är det nu ett mycket glatt Troll som far runt här. Dock kände jag att någon hade varit gasig i magen när jag kom hem idag, efter att ha skjutsat husse till jobbet... Vi kan väl gissa vem, kanske?
Fortsätter med Stomax några gånger till, för säkerhets skull.

På fredag ska jag vara "barnvakt" åt Sussies schäfer i några timmar. Husse stannar hemma och passar hus och hundar. Känns lugnast så, eftersom vi inte vet riktigt hur lång tid det kommer ta.

Såg att där var nya foton av Xanders son på Babysocks sida:

babysocks.zoomin.se

Av Quipus - 17 januari 2017 00:08

Det slog mig precis att i år är det 20 år sedan (!) jag red senast. Inbillar mig någonstans i min enfald att jag någon gång ska kunna börja igen... Saknar det något så fruktansvärt fortfarande. Kan komma på mig själv med att ge vikthjälper när jag ska parkera bilen...

Av Quipus - 15 januari 2017 16:17

Xanders son, nu 6 veckor. Foto Carina Jansson


 

Av Quipus - 14 januari 2017 22:36

Sista bitarna av sista chokladtomten är nu uppätna...  

Av Quipus - 14 januari 2017 19:34

Det känns jätteskönt för handlederna, men det tar nog sin lilla tid innan jag har vant mig. Flera funktioner att komma underfund med.


Bettan är här några timmar, hennes husse är på bio.


Foton har kommit på Xander-bebisar, både från Babysocks och Banksia. Ska kolla om jag får lov att visa dom här.


Under dagen i övrigt har husse varit ute med alla hundarna, i 4 omgångar. Under tiden diskade jag och hängde tvätt. 


Nu sitter husse och leker med sin nya mobiltelefon, första smartphonen han har!

Han gick in på Youtube och spelar 

https://www.youtube.com/watch?v=jKCqrkEZBT0

Av Quipus - 10 januari 2017 19:20

Nu har vi träffat Milo, schäfervalpen som tillhör Sussie och Göran i Sjöbo. Vi blev tillfrågade om vi kunde vara "barnvakt" åt honom medans Sussie och Göran for till Malmö i ett ärende.

Mycket trevlig bekantskap! 

Av Quipus - 7 januari 2017 00:36

Jippie! Nu är det äntligen på plats. Vi hittade ett databord på bortskänkes.se, en websida som vi har haft mycket nytta av. VI hämtade bordet i Malmö för ett bra tag sedan, men sedan blev det stående i stallet i väntan på att vi skulle få lite hjälp med omflyttning. Idag kom Bettans husse och hjälpte oss i alla fall. Innan han kom hit, så tog jag och Rune in bordet och skulle torka av det och så. Då upptäckte vi att man inte kunde dra ut den där extra lilla skivan som är för musen. Hmmmm.... Hur har dom kunnat använda bordet på rätt sätt, dom som hade det innan? Dom hade haft bordet i typ 10 år, det måste ju ha varit irriterande. Efter en stund inser jag att dessa smarta människor (faktiskt akademiker) hade satt ihop bordet fel... Det lyckades JAG reda ut, som bara gått ut grundskolan  . Haha, hejja mig!!  


I och med att gamla bordet kastades ut, så fick jag passat på att städa ordentligt, kasta en massa saker. "Nya" bordet är på hjul och mer öpppet byggt än det gamla. Älskar det!  


Nu väntar jag bara på att mitt nya tangentbord ska komma också, så jag kan skriva lite mer. Jag har beställt ett ergonomiskt, mina handleder gör förbaskat ont av det vanliga. Hemskt irriterande eftersom jag tycker det är jättekul att skriva.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards