quipuskennel

Alla inlägg den 7 februari 2017

Av Quipus - 7 februari 2017 20:50

Fick mina recept förnyade, så jag behövde till apoteket. Apoteket i Skurup har tidigare haft öppet till 19, men det har dom tydligen ändrat på, så nu är där öppet till 18 bara, Fasen också! Pratade med Bettans husse i telefon när detta upptäcktes och han hjälpte till att leta efter apotek som var öppet längre. Det visade sig att ett apotek i Svedala har öppet till 20. Och att det låg i samma byggnad som Ica Kvantum. Nu är jag inget fan av Ica, då personalen på deras butiker i både Anderslöv och Skurup är allt annat än bra. Anderslöv är värst, helt klart. Där får man nästan be om ursäkt för att man kommer in och stör... Men Ica Kvantum i Svedala hade flera bra priser som lockade, därför bestämde vi oss för att ge dom en chans.

Körningen till Svedala tar ungefär 20 minuter, lite längre idag på grund av vädret och väglaget. Men jag har tålamod, det är lugnt. Dessutom hade jag husse med, skönt.

Först tog vi apoteket, jättetrevlig personal, fick mina mediciner så kanske kan jag sova några timmar i natt.

Sedan in för att jaga mat. Hade en lista från Bettans husse med vad han ville ha. Hittar ju inte i denna butiken, så jag frågade efter hackad spenat som skulle vara billig. OJ, vad den anställde mannen var trevlig! Det visade sig att det var frusen hackad spenat, så han älgade iväg genom butiken med mig snabbt pinnande på bakom. Tack, tack! Och jag berömde honom för att han var så trevlig. Vi handlade vidare, letade efter chokladkakor som Bettans husse skulle ha, fick fråga ännu en anställd, lika trevlig hon! Beröm till henne också! Så kommer vi till kassorna och även där möts vi av en supertrevlig kassörska.

Tänk att träffa på 3 anställda som alla var lika serviceminded! Jag är hemskt petig med detta och kan helt klart sluta att handla i en butik om jag blir otrevligt bemött.

Nu är vi i alla fall hemma igen! Och det finns en mening med allt, som sagt. Det var meningen att apoteket i Skurup skulle stänga tidigare, så vi fick träffa på dessa trevliga människor.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards