quipuskennel

Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Quipus - 8 februari 2017 20:32

Är inget fan av tidiga morgnar, beror på att jag har sömnproblem och dessutom är värken inte riktigt snäll på morgonen. Men i morse hade jag inget val, bara att stiga upp. Husse skulle till Skurup och jobba, vi körde hemifrån redan 7... Då hade vi hunnit med ett strömavbrott lite käckt sådär. 
Det var inte kul att köra, vägarna inte vidgjorda, men vi kom fram i god tid. Så var det bara att köra hem igen. Hinner vara hemma i en kvart-tjugo minuter, då går strömmen sin väg igen... RIngde Eon, himla trevlig människa, fick veta att över 1100 hushåll stod utan ström. Det beräknades vara tillbaka vid 13-tiden. Asch, då kan jag lika gärna lägga mig och ta igen lite sömn. Vaknade vid 10 av att strömmen var tillbaks!

Körde sedan in på eftermiddagen och hämtade husse, körde fast i snön!!! Inte allvarligt, men ändå. Tog mig loss lätt och fortsatte färden till Skurup. Hämtade husse och sedan har resten av eftermiddagen och en bit av kvällen bara försvunnit. Hundarna har varit ute och lekt i snön, Xander passade på att mula Yakki... Sedan hoppade dom bock och rumlade runt, hade underbart roligt. Enda fördelen med snö, enligt mig. Hundarna älskar den!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards