quipuskennel

Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Quipus - 14 februari 2017 22:24

Idag för 5 år sedan föddes Tipi och hennes 2 systrar Kaya och Bonnie. Ungefär 6 veckor tidigare kom deras mamma Flugan fram till mig och ville berätta något. Jag lyfte upp henne i soffan och hon skruvade lite på sig och hade uppenbarligen något viktigt att säga. När jag frågade henne vad det var svarade hon:

- Ehhh, jo det är så här va.... Du vet...... Ehhhh, jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta, men...

Och så såg hon mig in i ögonen. Mitt svar blev:
- Nääääää!!! Du menar inte detta!!! Jäkla hund!!! Hur löser vi detta då tänkte du??? 

- Jo, svarade Flugan, så är det...

- Jaha, sa jag, då får vi väl ta det som det blir då. Se till att få bara tikar, så löser jag resten.

- Ok, sa Flugan. Det är en deal!


Jag ringde SKK och fick veta hur jag skulle gå till väga. Jag fick rådet att vänta till kullen var född innan jag satte igång med hela karusellen. Men några problem skulle det inte bli.


Så på Alla Hjärtans Dag för 5 år sedan födde Flugan 3 trefärgade tikar efter Puma.

Först ut var Tipi. Jag visste direkt att hon var ämnad att stanna hos mig.

Sedan kom Kaya, som från början var menad att Suzy skulle ha på foder, men det slutade med att Suzy köpte henne istället.

Sist ut var Bonnie, som bor i Malmö hos Frida. Bonnie kan titulera sig RLD N.


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN mina söta små flickor!


       

Av Quipus - 14 februari 2017 22:24

 

Av Quipus - 14 februari 2017 22:23

Måste börja använda andra kameran...


 

Av Quipus - 14 februari 2017 22:21

Först ett foto på Ior när han leker med sin Ior


 


Och så 2 foton där han leker med sin husse


   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards