quipuskennel

Direktlänk till inlägg 23 februari 2017

Ystad-TUR

Av Quipus - 23 februari 2017 22:08

Idag var jag, sonen, husse och matte i Ystad. Först skulle matte och husse göra ett par andra ärenden, sedan var det dags för veterinärbesök för min son Ior. Han fick först väga sig; 3 kg. Den riktiga anledningen till att vi var hos veterinären var att han skulle ha sin 12-veckors vaccination, han blir 12 veckor imorgon. Innan vaccinationen lyssnade veterinären på hjärta och lungor, kollade över honom lite allmänt och allt var helt i sin ordning. Han ville pussa veterinären en massa, men hon lyckades undkomma hans försök. Inte ett ljud sa han när han blev stucken i nacken, duktiga pojke!

Jag passade på att väga mig också. När jag flyttade hit vägde jag under 6 kg, men nu har jag tagit mig bra - vägde 7,2 kg.

Jaaa, sedan hände det inte mycket mer än att vi åkte hem igen. Och nu snöar det... Och TURe är dum mot matte, så han ska åka till Tobias imorgon. Matte mår inte alls bra av detta, då hon skulle köra till Sjöbo imorgon egentligen, för att sitta barnvakt åt Milo. Men Sussi förstod och matte kunde lugna ner sig igen. Åtminstone vad det gällde DET problemet...

Nu ska jag ut och kissa sista svängen. Kul att det var min tur att skriva här.

Xander

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Av Quipus - Torsdag 18 april 20:44

Hundarna är ute mycket, kommer in och är vårglada. Doftar vår gör dom. Härligt! ...

Av Quipus - Onsdag 17 april 20:33

Bråk i flocken gör att vi måste leta nytt hem åt Alan i första hand. ...

Av Quipus - Tisdag 16 april 21:17

En väninna till mig köpte en longerlina på Landäng i Skurup. Hon valde longerlina framför spårlina eftersom longerlinan var skönare att hålla i. Linan skulle användas till en hund på ca 40kg. Haken gick sönder efter typ ett halvår och hunden kom lö...

Av Quipus - Måndag 15 april 21:28


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards