quipuskennel

Direktlänk till inlägg 24 februari 2017

I onsdags

Av Quipus - 24 februari 2017 12:12

Glömde ju att skriva vad som hände i onsdags. Husse i familjen jobbade ett par timmar i Lomma, så jag passade på att hälsa på älskade Eva i Malmö. Vi körde till Lidl och sedan var vi in på Willys och handlade kycklingkebabtallrik och semlor. Oj och Usch vad vi åt!!! Och tiden gick alldeles för fort... För plötligt var det dags att köra och hämta husse i Lomma.

Jag körde via Segekarusellen och var plötsligt omringad av polisbilar med blåljus. Som tur var inga sirener... Räknade till totalt 8. 2 stod stilla i Segekarusellen. Dom som känner mig vet att jag har stora problem med blåljus och sirener. Varför vet jag inte, det bara är så. Se det på tv är inga problem, men på riktigt så blir jag mycket skakad.

När jag kommit förbi alltihop ringde jag till Eva, hon vet hur hon ska bete sig med mig i dom lägena. Vi pratade tills jag var framme i Lomma. Då träffar jag för säkerhets skull på ännu en polisbil...

Men runt hörnet stod ju husse!

På vägen till Skurup börjar TURe att bete sig illa och knakar fram när jag svänger. TOBIAS!!!??? 

Vi gick in och handlade på Ali Baba och där känner jag att jag är nära att svimma. Det har jag inte gjort på många år. Sätter mig och blir bjuden på kallt vatten direkt från kylen. Dom är så omtänksamma i den butiken. Tror det beror på polisbilarna, det kom liksom ikapp mig när jag nu var nästan hemma.

Men vi var och hämtade vår lille Ior först, som hade varit hos sin barnvakt som vi brukar vara barnvakt åt; Bettan och hennes husse. Skönt man kan hjälpas åt.

Ior hade varit jätteduktig som vanligt.

Nu ska jag ge mig iväg, ska lämna upp TURe till Tobias, får låna Bettans husses bil i helgen som tur är. För familjens husse ska jobba i Skurup imorgon. Är ju i och för sig bara en mil att gå, men...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 28 mars 20:56

Urtrevlig familj!   

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards