quipuskennel

Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Quipus - 12 mars 2017 00:04

Idag, eller rättare sagt igår, var vi i Ystad. Vi = matte, husse, Tipi (jag), Xander, Yakki, Tinka och Vittra. 

Hundarna packades in i bilen och matte gnölade lite om att hennes jacka nu var lite väl tung och varm i det härliga vädret. Matte kan lätt avverka kläder som ett barn, hon är inte särskilt rädd om dom. Å andra sidan köper hon eller husse sällan nya kläder, det mesta inhandlas på loppisar eller Röda Korset i Ystad. Men idag surade hon i alla fall om jackan.

TURe parkerades på lämplig plats i Ystad och det första matte får syn på var en underbart sött tecknad Welsh Corgi Cardigan. Detta är en av mattes drömraser, så vi får väl se om vi blir med en sådan någon gång i framtiden. Men ärligt talat tror jag hon är för trogen oss sheltiesar... Denna Cardigan skulle ju hälsas på så klart.

Så vidare till Röda Korset och där hittar matte inte mindre än 2 jackor som hon föll pladask för. Det gjorde ju inte saken sämre att alla priser var halverade! Jackorna kostade alltså bara 25:-/styck! Några fler plagg inhandlades också, husse hittade en jättehärlig tröja åt sig. Så fika på Röda Korset också, så klart.

Sedan lastades vi hundar ur och vi hängde med på en härlig vårpromenad i vackra Ystad. Husse gick med Xander och Vittra, matte hade oss trefärgade. Jag har ju en lite ful vana att vilja svälja alla andra hundar, så matte vill hålla lite extra koll på mig.

Vi kom fram till Österportstorget, där det är loppis varje lördag, året om. Tyvärr var vi lite sent ute, så nästan alla hade packat och kört hem. Men matte fick pratat med sin favoritloppisdam; Terttu. Och på en av hennes klädställningar hängde en jättefin pepitarutig cape... Matte nästan dreglade....... Husse sa KÖP DEN! Så då gjorde hon ju det så klart.

Sedan fortsatte vi gå längs gågatan och snart träffade vi på en hund. Jag andades in för att vrålskälla men precis när jag skulle ge ljud ifrån mig säger matte med sin domedagsstämma NEJ! Jag kom alldeles av mig... Efter det så kom jag på en lämplig strategi - när jag möter en hund vänder jag mig och tittar in i väggen. Det jag inte ser, finns inte! Matte var jättestolt över mig och berömde mig. 

Vi vände uppe på torget och gick tillbaka längs gågatan igen. Och då äntligen hände det! Matte tappade koncentrationen för ett ögonblick! Snabbt passade jag på att vråla på en mötande hund, UNDERBART!!! Matte blev INTE glad... Men det struntar jag i  .

Kvällen avslutades för mattes del med Melodifestivalen, men matte var INTE nöjd med resultatet...

Fast en sak till hände förresten! När vi gick ut sista kissrundan följde matte och husse med ut för att titta på fullmånen. Precis som igår var där en halo runt den. Inte lika skarp som igår, när det verkligen var som en regnbåge runt hela månen, men det syntes även idag.

Nu ska jag natta mina små.

   Tipi

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards