quipuskennel

Alla inlägg den 31 mars 2017

Av Quipus - 31 mars 2017 22:57

Eva och jag körde till Helsingborg för att ögonlysa Troll och Tinka, båda är fria på ögonen. Passade på att väga; Troll 5,7 och Tinka 6,6.

Är trött ikväll så orkar verkligen inte skriva mer.

Av Quipus - 31 mars 2017 08:26

Inte lunginflammation denna gången. Var i alla fall hos doktorn igår och fick konstaterat luftrörskatarr och hämtade ut medicin mot det. Sjukt att hostmedicin inte ingår i högkosntadsskyddet!!

Efter läkarbesök kom ännu en annan tik för att paras med Xander, poppis kille. Hon kommer igen på lördag.

Nu är det strax dags att lasta hundar i bilen. Jag och Eva ska till Helsingsborg, Evidensia, för att ögonlysa 2 av mina vuxna. Inte för att det behövs längre, enligt nya reglerna... Jag kommer dock att fortsätta ögonlysa mina avelsjur och likadant med röntgen av höfter och armbågar.

Husse har åkt till jobbet, sista dagen idag för denna veckan, som har varit tuff. Nästa vecka ska, enligt schemat ännu sä länge, bli lugnare. Sedan kan han ju bli tillfrågad om han kan rycka in om någon annan blir sjuk.

Meningen var att vi skulle till Ystad imorgon och sälja på loppis, men det satte luftrören stopp för. Får hoppas på en helg med bra väder så får vi väl fotografera lite istället. Men vi har så mycket vi skulle behöva ta med och sälja på loppis... Kläder, vinylskivor, CD-skivor, DVD-filmer, VHS-filmer, böcker och smycken till exempel. Vet knappt var jag ska börja, suck...

Nej, nu ska jag se att pappren är nerpackade och dra en borste genom hundarnas pälsar igen. Dom måste ju se lite välvårdade ut när dom ska till doktorn. Badar dom gör jag inte vid denna årstiden. Dels för att dom är ute så mycket som dom är, vill inte att dom ska frysa. Och dels för att om jag badar dom så ser dom snabbt likadana ut igen. Dom är inte dom lugna typerna, det ska jagas och brottas. Så baden får vänta till våren, då blir det storstädning av dom allihop. 

Återkommer kanske senare idag med resultat från veterinärbesöket. Beror på hur jag mår.

Ser precis just nu den vackra flocken på 6 rådjur... 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards