quipuskennel

Direktlänk till inlägg 21 april 2017

Lille Ior

Av Quipus - 21 april 2017 14:28

Eftersom tydligen det inte ses med blida ögon att jag driver med min Iors utseende, så är allt jag säger om honom sagt med kärlek.

Sheltien hamnar i en extremt ful ålder, det är bara att inse fakta. Den perioden vill man nästan inte ens erkänna att det är ens egen hund... Men jag har varit med om det så många gånger nu, jag vet att det blir så några månader. Sedan plötsligt börjar den fula ankungen bli en svan. 

Att jag driver med hans utseende är min ensak, vill ni inte läsa det, så låt bli. Jag menar inte att racka (hahaha) ner på varesig hund eller uppfödare.

Varför är det så ajaj att säga att ens egen hund inte är det vackraste just nu? Det är min åsikt och jag anser mig ha kunskap nog för att kunna uttala mig om detta.

Jag väljer att göra det i skämtsam ton, för jag tycker att det är hur kul som helst att sedan kunna se tillbaka på foton av hundar i fulåldern och tänka att vad sjutton är det där?


Det går i alla fall nästan helt bra med resten av hundarna. Dom är ute så mycket som möjligt tillsammans hela flocken, när vädret tillåter. Ena sekunden är det STRÅLANDE solsken, plötsligt börjar det snöa... Eller regna...


Fick häromdagen återkontakt med en väninna. Så himla glad jag är för det! Jättekul att prata med henne, vi har bestämt dejt också, hihi. Ska bli så kul att träffa henne igen, det var minst 100 år sedan, tror jag.


Hittade en tv-bänk på bortskänkes.se, så det åkte vi in och hämtade igår. Det som vi har sedan innan är så stort så det tar upp halva rummet. Nästan i alla fall... Det här är mindre och det blir nog byte i helgen. 

Husse jobbar idag, sedan är han, enligt schemat, ledig till nästa söndag. Men man vet aldrig, kan bli att han får hoppa in med ganska kort varsel. Han trivs ypperligt på sitt arbete och är alltid på jättegott humör när han kommer hem. Måste ju vara trist att mötas av en sur grinig värkkärring då... Stackarn... Värkkärringen släpar dessutom fortfarande runt på luftrörskatarren och nu är det utöver det dags för parasomnin att visa sig igen med allt vad det innebär.


Sorry, blev bara en massa trist text idag, inga foton...

 
 
Carina

Carina

22 april 2017 00:46

Bra med bortskänkes =) Allt gratis är toppen hi hi hi.
Ior liknar sin mamma enormt mkt då jag tittar på foto av henne i den åldern.
Hoppas du blir kry snart <3

Kram

http://babysocks.zoomin.se

Quipus

22 april 2017 06:41

Vi har haft mycket nytta av bortskänkes. Byrå, hundsäng, bäddsoffa, datorbord, ja allt möjligt!
Ior är en underbar liten tokstolle.
Tack, just nu känns det inte kul att vara jag alls.
Kraaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Av Quipus - Lördag 23 mars 21:04

Foton kommer imorgon. Jag orkar inte pilla med det nu ikväll. Har ont i armen.  ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards