quipuskennel

Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Quipus - 11 juni 2017 21:52

Matte har mer värk än vanligt just nu, har varit så ett tag. Därför har det inte blivit så mycket uppdaterat här. Matte blir lite ledsen emellanåt, uppgiven kan man nog säga. Men alldeles nyss såg jag att hon satt och log lite dumt. Hon är nog rätt nöjd med livet ändå.

Iakttagelse gjord av Troll

Av Quipus - 11 juni 2017 20:44

Idag var det Skurups marknad.

Men innan dess var vi hos Tina, på loppis. Vi skulle bara hämta några få saker som vi fått lagt undan till oss. Men väl där....... Bilen full... Tack Tina!!!! Vi är så glada och tacksamma!!!!

Hem och lasta ur och lasta i Xander och Moltas. Båda hade jättekul på marknaden, fast Moltas njöt nog mer än vad Xander gjorde. 

Moltas är verkligen en superhund, kunde nästan inte vara nöjdare. Skulle väl vara det med hans hormoner då kanske... Avslappnat och glatt hälsade han på både folk och hundar, nyfiken men ändå lugn. Jag var lite rädd att han skulle vara gapig, eftersom han har väldigt lätt att ta till skall hemma. På marknaden sa han inte något alls.

Jag handlade lakrits åt mig och godis åt hundarna. 

När vi kom hem släpptes hela flocken ihop, och husse och jag tog oss en fika hos dom. Inga bråk, förutom att Tinka hade ställt in sig på killer-mode. Hon var arg på ALLA! Vet inte vad hon håller på med.

Tinka är ju parad, men har gått flera dagar över tiden. Alla tecken på dräktighet finns kvar, så jag har inte gett upp än. När hon fick gå in på "sitt" rum, bäddade hon frenetiskt en stund och har sedan sovit. Förstår mig inte på den hunden! Håller noggrann koll på hennes hälsa och hon mår alldeles ypperligt. Men hur sjutton ska hon ha det?????

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards