quipuskennel

Alla inlägg den 7 augusti 2017

Av Quipus - 7 augusti 2017 23:49

Idag fick vi syn på 2 främmande människor som gick omkring på åkern som är utanför vår tomtgräns. Dom såg ut som om dom sökte efter något. Husse kallade på dom och frågade om vi kunde hjälpa till. Det visade sig att flickan hade ridit på kanten av åkern för ett par-tre dagar sedan. Hästen hade blivit skrämd och flickan åkte av. Hästen sprang hem till sitt stall och var oskadd, flickan är också oskadd. Men stigbygel och stigläder fattades när hästen kom hem till stallet utan ryttare. Det var detta dom letade efter... Så klart gick jag ut och hjälpte till. Med mig tog jag Tipi och Troll, tänkte att dom kanske skulle visa om något doftade annorlunda. Men dom sprang bara och lekte, alldeles överförtjusta i den höga grödan och att där var 2 främmande människor som talade gott om dom.

Vi letade en sbra stund, tungt att gå... Jag kände på mig att den låg i veteåkern, men den är ju stooooooooor. Men jag hade rätt!!! Flickan hittade själv sin stigbygel med vidhängande stigläder. Jag tjoade till av lycka, visade mer glädje än vad dom gjorde. Hundarna fick boostat sin lycka lite till, matte var ju glad!!! Då måste vi också vara det!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards