quipuskennel

Alla inlägg den 15 september 2017

Av Quipus - 15 september 2017 16:33

I tisdags var vi och röntgade höfter och armbågar på Vittra. Så klart var vi även denna gång på Evidensia i Trelleborg. Vågen visade på 6,05 kg, lite rund i min smak, men det går ju att ändra på.

Idag fick jag resultatet; HD A och ED ua, precis som pappa Troll och mamma Tipi. Åh, vad jag är glad över detta resultat! Jag ringde till Evidensia i Trelleborg för att berätta glada nyheten också.
Som vanligt blev vi väldigt väl mottagna på Evidensia. Tyvärr fick jag inte vara med vid röntgen, vilket jag brukar vara. Detta tog jag så klart som ett dåligt omen. Men det slog ju inte in tack och lov.

Vittra tog det hela med ro, precis som jag hade väntat mig. Hon är bara för härlig!

Efter veterinärbesöket skulle vi gå en sväng med Vittra så hon fick vakna ordentligt. Och kanske passa på att göra lite naturbehov också. Därför gick vi upp i parken, men jag fick bråttom därifrån igen. Polisen hade spärrat av ett område där, så det kändes inte trevligt att vara där precis. Det visade sig sedan att det varit ett rån mot en pizzeria, inte långt från Evidensia. Polisen hade sedan skjutit rånaren i benet, i parken. 

Vi vände mot bilen istället. När vi var nästan framme vid bilen kom 2 tonårstjejer ikapp oss. Eleganta, välklädda, fläckfria med snygg make-up. Sådär som man ibland kan önska att man kunde se ut, fniss. Dom skyndade sig för att komma ikapp oss och frågade flickaktigt - får vi klappa er hund? Vi såg er komma förbi och vi vill så gärna klappa henne! 
Så klart fick dom klappa Vittra! Den ena flickan hade haft en sheltie förut, det är hennes favoritras. Jag blev så glad av deras sätt. Dom struntade i att dom smutsade ner sina ljusa kläder, bara dom fick klappa söta lilla hunden.

I onsdags kom lillasyster ner för att hälsa på. Hon stannar en vecka! Ikväll ska hon och jag gå ut och ha kul, mer om det vid senare tillfälle.

Tyvärr kunde jag inte ta emot henne själv i onsdags, så det löste husse Rune och Bettans husse ställde upp och skjutsade hem dom. Jag fick istället agera djurambulans... En väninnas sons hund hade stoppat i sig lite olämpliga föremål, så vi fick fara in till Evidensia i Malmö. Även där blev vi väl mottagna. Vovven Rex mår nu bra efter att ha fått kräkas upp en massa äckligt.

Igår, torsdag, var jag, Rune och lillasyster Petra i Ystad och handlade lite och åt glass...

Här kommer ett foto av hur glad man kan vara när man besöker veterinären:


 


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards