quipuskennel

Direktlänk till inlägg 8 november 2017

Angående Trolls öde

Av Quipus - 8 november 2017 14:58

Har ju sagt att jag skulle berätta vad som hänt, så nu försöker jag.

Troll var ju min älskling, som stöttade och tröstade i alla lägen. Det gör mig så ont att han bara fick finnas hos oss i 7 år. Han fyllde 7 år 2 dagar innan han dog.

Han skulle para en av våra tikar och jag brukar låta tiken och hanen gå tillsammans en stund innan jag "sätter ihop" dom. Att han inte skulle klara av det själv, det visste jag. Dels för att mina hanar är vana vid att matte är med, dels för att Troll var 29,5 cm och Tinka Yakki (redigerat 8/11-2019, hade skrivit fel namn) ca 37. Han nådde inte upp. 

Jag gick in och hämtade Rune och så satte han sig ner för att stötta tiken. Detta medans jag brukar hjälpa till att "styra in" hanen. Tekniken har jag lärt mig av min mentor. 

När jag rör vid hans penis känner jag att den är krokig, liksom har ett veck på, ca 4 cm in.

Inne på djursjukhuset röntgades han. Det konstaterades att penisbenet var av, urinblåsan full och prostatan mycket förstorad.

Man kunde, enligt dom, föra in en kateter och tömma honom på urin. Hade aldrig fungerat. Ta ett sugrör och bryt av det så det blir ca 45 graders vinkel. Svårt få in en kateter där. Och dessutom fylls det ju helt klart på. 

Andra alternativet var att operera bort penisbenet och så låta honom göra sina behov genom en fistelgång.

Jag älskar min hund för mycket för att utsätta honom för detta. Veterinären höll med mig.

Vi blev visade in i ett annat rum och han fick första sprutan. Jag satte mig i Biabädden på golvet medans han gick runt och kollade lite. Han blev vinglig, jag trodde han skulle lägga sig, men nej. Han stramade upp sig, travade iväg över hela rummet med ett otroligt vackert steg. Nästan som han ville tala om för mig - glöm aldrig hur jag kunde röra mig.

Efter det gick han upp och skulle lägga sig på bädden. Reste sig igen, ställde sig på mina ben, en framtass på vart och ett av mina bröst. Han såg mig in i ögonen och pussade mig på munnen. "Matte, du klarar dig".

Så lade han sig ner läng med mitt högra ben med huvudet på mitt knä.

Dom kom in och gav den avslutande sprutan, han somnade in med mina armar runt sig och sitt jellon i famnen.

Det går fortfarande inte en dag utan att jag gråter, saknar honom så otroligt mycket.

Denna typen av skada är ovanlig. Troligtvis har han lyckats få in en liten bit av penis i tiken. Tiken var inte riktigt i tid och hon kastar sig gärna när något är obehagligt.

Men det är ju så här det heter att man ska göra vid parning. Vissa hundmänniskor håller förmaningstal för mig. Man FÅR inte hålla i tiken. Vi håller inte FAST tiken, vi har bara en hand på hennes halsband och i vissa fall en stöttande hand under magen. Visar tiken att hon inte vill, slutar vi direkt. Inget ska göras med tvång. Men flera förståsigpåare menar på att inte ens det får man göra.

Det är även viktigt att både tiken och hanen visar upp en sund könsdrift. Den visar sig under leken innan parningen.

Efter det som hänt kommer jag ALDRIG att låta mina hundar para fritt. Vill aldrig gå igenom detta igen. 


TROLL! VI SAKNAR DIG ALLA!!!

 
 
Ingen bild

Jeanette

8 november 2017 16:41

Kram till er 💙

Quipus

8 november 2017 17:30

Tack snälla!

 
Ingen bild

Christina

8 november 2017 22:01

Förstår att han är saknad❤️

Quipus

9 november 2017 06:34

Sorgen kommer i smärtsamma vågor

 
Carina

Carina

11 november 2017 23:14

Vet hur du har det <3 Men hans tassavtryck i ditt hjärta kan ingen ta ifrån dig <3

http://babysocks.zoomin.se

Quipus

11 november 2017 23:17

Tack snälla rara för dina fina ord

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Av Quipus - Torsdag 18 april 20:44

Hundarna är ute mycket, kommer in och är vårglada. Doftar vår gör dom. Härligt! ...

Av Quipus - Onsdag 17 april 20:33

Bråk i flocken gör att vi måste leta nytt hem åt Alan i första hand. ...

Av Quipus - Tisdag 16 april 21:17

En väninna till mig köpte en longerlina på Landäng i Skurup. Hon valde longerlina framför spårlina eftersom longerlinan var skönare att hålla i. Linan skulle användas till en hund på ca 40kg. Haken gick sönder efter typ ett halvår och hunden kom lö...

Av Quipus - Måndag 15 april 21:28


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards