quipuskennel

Direktlänk till inlägg 14 november 2017

Deep Purple

Av Quipus - 14 november 2017 07:55

Igår var vi på konsert i Köpenhamn. Vi = jag, husse och Bettans husse. Innan konserten passade vi så klart på att handla mina älskade wienerbröd med choklad. 

Deep Purple är inte något favoritband för min del, men husse och Bettans husse är stora fan av dom. Husse har varit på flera av deras konserter genom åren. När biljetterna köptes var jag eld och lågor, klart husse skulle se sitt favoritband! Men ju närmare dagen för konsterten vi kom, desto mer undrade jag vad jag gett mig in på. Jag har haft problem med folksamlingar hela mitt vuxna liv, men vill gärna utmana mig. Dock ser jag alltid till att ha klart för mig var vägen ut är. Att konserten skulle "avnjutas" stående är ju inte heller något positivt för mig, på grund av värken. Vissa ljud gör liksom ont i kroppen på mig dessutom. Ovanpå detta då, så är jag som sagt inte något fan av gruppen, eller musikstilen, i fråga. 

Jag stannade kvar inne i lokalen de kanske 4 eller 5 första låtarna, sedan satt jag ute i foajén och lyssnade istället. Ljudet var bättre där ute, inte lika skrälligt. Passade på att studera folk, alltid kul. 

Saknade passionen hos musikerna under dom låtarna jag "såg". Är ju kort i rocken (haha, ordvits), så såg inte så mycket. Försökte titta lite i några glipor mellan människorna i publiken, men inte så lätt, då det var mycket springande fram och tillbaka på folk för att handla öl och liknande aktiviteter. Och ju mer öl, desto vingligare människor.

Men i alla fall, saknade passionen hos musikerna. Ja, det är deras jobb, men ändå. Senaste konserten jag var på, var det min favorit Jean-Michel Jarre som spelade i Malmö. Där syntes hur passionerad han är över sitt arbete. Stor skillnad, alltså.

Hemma hos oss hade vi hjälp av hundvakt, tack kära Lotta!!! Du gjorde det möjligt!
Idag provar vi oss på att ha vilodag. Eventuellt kommer en parning och ikväll ska Nelle Atticus Jake springa på Jägersro. Om vi hinner och orkar, tänkte vi oss kanske in dit. Annars får vi följa det på nätet. Inte lika roligt, dock...

Nu är morgonens hundsysslor, och kattsysslor, nästan klara. Hundarna ska bara in igen, sedan blir det kudden för mig en stund till. Vi kom inte i säng förrän strax efter 3 inatt. Fast kanske skulle jag ta lite wienerbröd först...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Av Quipus - Torsdag 18 april 20:44

Hundarna är ute mycket, kommer in och är vårglada. Doftar vår gör dom. Härligt! ...

Av Quipus - Onsdag 17 april 20:33

Bråk i flocken gör att vi måste leta nytt hem åt Alan i första hand. ...

Av Quipus - Tisdag 16 april 21:17

En väninna till mig köpte en longerlina på Landäng i Skurup. Hon valde longerlina framför spårlina eftersom longerlinan var skönare att hålla i. Linan skulle användas till en hund på ca 40kg. Haken gick sönder efter typ ett halvår och hunden kom lö...

Av Quipus - Måndag 15 april 21:28


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards