quipuskennel

Alla inlägg den 13 januari 2018

Av Quipus - 13 januari 2018 16:50

Nu har jag gått och funderat fram och tillbaka, men är fortfarande inte ett dugg närmare ett beslut. Det gäller 6-packet. Dom är visserligen bara 4 veckor ännu så länge, men tiden kommer när dom är 8 veckor och vill ut till egna hem.

Förr hade jag inte några större problem med att hitta bra valpköpare. Eller rättare sagt, dom hittade mig. Vi hade då en hemsida och hade också hållit på ett tag, så många visste att vi fanns. Jag skriver vi, då det på den tiden var jag och numera exmaken som hade kenneln. Nu står jag som ensam tecknare (ännu så länge). 

På grund av att jag gick in i väggen, för vilken gång i ordningen vet jag inte, så beslutade jag mig för att lägga ner. Eller lägga kenneln vilande och spara på hundar som jag kunde återuppta aveln med om jag så ville. På dom åren försvann jag liksom från hundvärlden. Troligtvis mycket på grund av att jag tog avstånd från allt och alla för att läka.

Nu är jag ju tillbaka igen, men i egen regi på pappret. Nye husse i familjen är lika engagerad i hundarna, men det är jag som har huvudansvaret. 
Problemet är att folk inte riktigt vet om att jag finns igen. Jag gör heller inte mycket väsen av mig. Har ingen hemsida (funderar på att fixa en) och finns inte med på Facebook (kommer INTE att fixa det). Jag har denna bloggen.

Hur ska jag då förmedla till omvärlden att mitt underbara 6-pack finns? Ja, man kan alltid annonsera. På Blocket. Vilket jag inte gillar. Jag har annonserat ut en valp en gång. Han hamnade i ett, vad jag vet, gott hem. Har ingen kontakt med köparen, då det skurit sig rejält mellan oss. Synd, men omständigheterna gjorde så att det blev så.

Frågan är om jag ska köra över mina principer och sätta in en annons. Jag har själv köpt hundar via Blocket, där är inget problem. Alltså är det bara en princip jag har, att inte annonsera mina valpar på Blocket. Är det dags att frångå den principen?

Det är inte så att jag får någon slags panik om jag har flera valpar osålda när dom är 8 veckor. Det är sådant man får räkna med när man tar en kull. Det är bara det att en valp behöver komma till sitt nya hem innan dom blir alltför gamla.

I stort sett alla jag har frågat tycker att jag ska annonsera. Frångå principen. Kan jag det?

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards