quipuskennel

Direktlänk till inlägg 15 februari 2018

Fibernät

Av Quipus - 15 februari 2018 10:54

Igår ringde dom från IP ONLY och upplyste om att nu är det dags. Skönt, vi har väntat på det. 

Eftersom vi har valpning på gång, bad jag dom att ringa innan, så jag kunde stoppa dom ifall det var mitt i valpningen. Det bestämdes mellan 8-10 idag. Hade några hundar ute, fint väder ju. Plötsligt börjar stora starka vakthunden Xander att skälla. Fan, nu kom dom utan att ringa. Nåja, bristande kommunikation, som ju är vanligt. Dosa sattes upp invändigt och utvändigt, nästa steg är grävning. Bad dom att verkligen höra av sig denna gången-jag vill vara hemma när det görs.

Nåja, dosinstallationerna gick bra, snabbt och smidigt gjort av en trevlig kille.

Så kör han iväg och efter en stund börjar Xander att gapa igen. Jag trodde att han kanske hade glömt något, så jag for ut, passade på att slänga sopor. Ingen bil, men väl en markeringsstolpe i starkt rosa. Inget konstigt för mig, men Xander var noga med att upplysa mig om att den hade inte stått där tidigare!!!!!!  

Nu är bebsiarna ute tillsammans med Dante och Tipi, ser dom genom fönstret, dom far omkring som tokiga vesslor. Ja, inte Tipi då, hon skrider värdigt omkring med sin fina mage.

Dags för fotografering idag,  !

 
 
Tezz på Andromeda

Tezz på Andromeda

16 februari 2018 10:00

Fiber och IP only har vi väntat på sen december, men det tycks ha avstannat här på ön just nu. Ja det är lite passande när man har många hundar i huset. Inte bara kliva in.

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Quipus

16 februari 2018 10:03

Vi skrev kontrakt i december 2016, allt skulle vara klart inom ett år. Tur jag inte har sagt upp det befintliga avtalet... Men nu blir det ju att betala dubbelt att tag. Skräp när man inte kan lita på saker och ting.
Ja, även om det är små hundar så känner jag mig trygg. Alla skulle ge sitt liv för att skydda mig och larmar gör dom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards