quipuskennel

Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Quipus - 2 mars 2018 23:32

Känns som om det är läge att "go back to Basic" och skaffa en trygg häst med vagn bakefter. På det viset hade jag tagit mig iväg på allt jag har framför mig nu. Fullkomligen hatar att vara beroende av att andra ska skjutsa mig och/eller husse dit vi behöver. Har paket som ska hämtas, både i Anderslöv och i Skurup. Husse behöver ta sig till tåget i Skurup imorgon (fixat skjuts) och sedan hem igen på söndag (fixat skjuts). Jag skulle behöva handla lite till eventuellt födelsedagsfirande på måndag (om nu någon kan ta sig hit), då husse fyller 60!! Tisdag ska husse iväg med tåget igen, tidigt på morgonen. Tåget går redan 6:47... Jag har ingen jag har mage att be om hjälp där. Sedan ska han hem igen på onsdagen, då kanske jag kan be Bettans husse om hjälp. Är så frustrerad på Tobias. Försökt ringa honom igår och idag, inget svar. Vet inte om han ens har tittat på SoFiN. Har han inte det, så är ju chansen inte så stor att hon blir iordning i helgen. Delar måste antagligen inhandlas. Sedan måste hon besiktigas innan jag kan köra med henne. Som det är nu, är hon inte laglig att köra. Jag har absolut inte tålamod med sådant här, känner mig så maktlös. Kanske läge ändå att köpa en bil till?
Annars får det bli som jag skrev i början av inlägget: häst och vagn. Eller släde, just nu. Dessutom luktar en häst godare... Men då går väl något annat åt skogen. Hittar väl ingen hovslagare eller också går selen sönder. Pessimisten har talat!!!!!!!!!

Av Quipus - 2 mars 2018 21:17

Eftersom vi inte kommer någonstans ändå, så blev det tillfälle att fotografera idag. Alla utom Tipi, Vittra och Xander kom med.


Först ut är Ior, som återigen ståtar med ett ståöra. Jag ger snart upp...


   

Och så Dante, Yakki och bakre delen av Bettan


 


Söte Dante


   

Och så våra flickor; Willow och Wizzka, som har hysteriskt roligt i snön.


         











Av Quipus - 2 mars 2018 10:53

Hela dagen har gått åt till att försöka hitta lösningar på saker som bara blir fel hela tiden. Har mest lust att gå och lägga mig igen och strunta i den här dagen. Det enda som fungerat hittills är hundarna och katten. Och husse.

Det sista i raden är nu ett paket som skulle delas ut av PostNord. Från Apoteket. Beställningen gjordes i onsdags, av en liten burk med Paraflex. Idag fick jag ett sms att jag kan hämta ut medicinen på Ica i Skurup. Hade jag vetat det, hade jag inte ens brytt mig om att göra beställningen. Jag har lika långt till Ica som till Apoteket i Skurup. Men saken är den att bilen är trasig, vet inte hur länge det dröjer innan jag får bil igen. Jag ringde PostNord och frågade om detta. Oj, något har nog blivit fel... Ja, eller hur??? Paket med hundmat på över 30 kg har dom kunnat leverera till dörren, men inte en liten plastburk med medicin i. Fan, vad sur jag blir!!!


Annat som inte stämmer just nu:


Bilen trasig, vet inte vad som är fel och när det är aktuellt att jag får den igen

Bilmekare som inte hör av sig och lämnar status

Helvetes massa snö

Husse begärde ledigt, eftersom han inte kan ta sig till tåget i Skurup. Men se det gick inte. Han SKA jobba imorgon, söndag, 19:30. Det var ingen ursäkt att bilen är trasig, trots att vi lämnat besked i god tid. Som tack då för alla extra pass han tagit. Som tur var löste det sig med skjuts hemifrån och till Skurup och tåget. Tack Svenne. 

Samma problem kommer bli på söndag när han ska hem från Skurup igen. Får hoppas på en lösning på det också. 

På grund av trasig bil blev jag ju även tvungen att ställa in utredningen av Xander

Bettan är här på grund av ovädret. Inget stort problem, absolut inte. Hon märks inte särskilt mycket.


Mitt kontrollbehov larmar för fullt när det blir såhär mycket som blir tokigt. Så nu tar jag min kudde och min Vittra och går och lägger mig i soffan!


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards