quipuskennel

Alla inlägg den 21 mars 2018

Av Quipus - 21 mars 2018 20:43

Matte och jag har varit på Evidensia i Trelleborg idag. Jag har varit väldigt mycket mer törstig, flåsat mycket och varit orolig. Oron för en eventuell livmoderinflammation gjorde att vi sökte oss till veterinär.

Alltid spännande med en utflykt, trots att mina 4 veckor gamla barn fick vänta hemma. 

Jag väger 6,2 kg. Lite ofint tycker jag att skriva ut det såhär offentligt, men så ska det tydligen vara.

Veterinär Hedvig kände och klämde på mig, rätt ok. Lyssnade på hjärta och lungor, allt lät bra. Tog tempen, 38 lite drygt, alltså helt normalt. 

Matte berättade att jag har problem med mina öron också, så prov togs. Och så kollade hon in i mina öron med en mackapär. Då kunde hon se att där såg rätt snuskigt ut. Hrmpf!

Så fick vi ut och promenera lite, urinprov skulle tas. Trots att jag är bonnhunn, har jag inga som helst problem med att göra mina behov var som helst, så det var en baggis.

Öronprovet talade om att jag har jästsvamp, så det var inte så allvarligt.

Urinprovet var ganska bra, lite "utspätt", men det är inte så konstigt eftersom jag dricker lite mer. Inga kristaller eller annat trams.

Nästa steg var röntgen av lilla magen. Så klart låg jag stilla och fint, jag är en duktig dam. Röntgen visade inget illa, livmodern såg fin ut.

För säkerhets skull togs ett blodprov också. När sjuksyster Ida stack mig i frambenet lutade jag mig mot matte. Ida och matte skrattade åt mig. Sa att jag var dramatisk som svimmade. Vad gör man inte för att få lite skratt? Och dessutom kanske kanske kanske dom tyckte lite synd om mig också. Som belöning fick jag ett coolt bandage med dödskallar på - se bild.

Blodprovet var även det ok, förutom lite förhöjt CRP, vilket tyder på en liten inflammation. Blodprovssvaret fick matte per telefon, när Hedvig ringde. Dom pratade då vidare om vad som kunde vara orsaken till att jag är så flåsig och orolig. Dom bestämde, över mitt huvud(!) att jag skulle börja äta mer fibrer. Jag är nämligen lite ehm fisig... Kan det vara detta som är problemet?


Tipi


    

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards