quipuskennel

Alla inlägg under mars 2018

Av Quipus - 9 mars 2018 23:46

Vi välkomnar Miraklets Tassar Black Angel, eller Karma (Ragata). Det sista namnet har Dante valt på sin förhoppningsvis blivande flickvän. Det första hon gjorde var att morra honom rakt i ansiktet.


 

Av Quipus - 8 mars 2018 21:08

Hur söt är han???



 

Av Quipus - 8 mars 2018 07:03

Idag blir 6-packet 12 veckor. Dags att vaccinera! Har ni inte bokat tid, så har många veterinärkliniker drop-intjänst. Det är INTE hela världen om det drar ut på tiden med några dagar. Se till att veterinären gör en liten check-up innan sticket. Upplys veterinären om ifall det varit något hälsoproblem, såsom bråkig mage eller förkylning. 

Har ni inte skickat in ägaranmälan till SKK och Jordbruksverket, så iväg med dom. Det är synnerligen viktigt att göra det. Dessutom är det lag på att det ska registreras på Jordbruksverket.

Vi har fått uppmuntrande uppdateringar från er allihop, bara fortsätt skicka!

Av Quipus - 7 mars 2018 21:13

Schnitzelspitzen Dante-Svante-Klante blir 6 månader idag! Nytt porträttfoto skulle tas och han fick kollat sin höjd - 30,5 cm. Alltså blir han en mittelspitz även som vuxen.

Även Vittra ville kolla sin höjd - 32 cm.

Hundmaten kom idag - 18 kg valpmat och 28 kg vuxenmat. Matte klantade sig och skulle bära valpmaten och så gick ryggen sönder. Korkad hon är.

Men klippa klor på oss allihop det skulle hon göra ändå... Hon limmade om mina öron också. Jag hade tovor bakom öronen, bara små fnurror. Dom skulle hon så klart kamma bort. Då visade jag alla mina tänder, hoppades att hon skulle bli imponerad, men hon bara skrattade. Maken till fräckhet!!! Nu går jag ut i snön igen!
Ior

Nåja, här kommer fotot av Dante:

 

Av Quipus - 5 mars 2018 21:39

Så har dom söta små Tipi-barnen blivit 2 veckor och öppnat ögonen. Sååååå söta!


     

Av Quipus - 5 mars 2018 21:36

Idag fyller kennelns husse 60år. Detta har vackert fått firas i hemmets lugna vrå, för vi kommer fortfarande ingenstans. Och ingen kommer hit... Blomsterbudet ringde och ville lämna blommor, men vi kom överens om att det inte var så lyckat. Jag får ta mig in till Skurup imorgon, får se vem som kan ge mig skjuts.

Den stora födelsedagspresenten för husse var, att han nu bjudits in att bli "delägare", alltså medtecknare, i Quipus Kennel!

Av Quipus - 4 mars 2018 19:11

När jag försöker göra något här inne, så dyker det upp en annan sida. Har klagat till supporten, hoppas dom fixar det i början av veckan.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards