quipuskennel

Alla inlägg den 3 april 2018

Av Quipus - 3 april 2018 11:54

Tydligen är det inte bra att vara ärlig. Våra hundar, och också valparna, får flera olika sorters foder. Jag har inte varit "trogen" ett sorts foder och det är väl ändå upp till mig?
När vi har köpt valpar nu senast, har vi fått med presentpåsar från flera olika foderföretag. Därför tycker jag att vi också ska kunna lämna med prover, på alla de 3 foder vi använder. Förra kullen, 6-packet, var där ingen som protesterade. Nu skickade jag mail till dom 3 foderföretagen till denna kullen. I samtliga fall fortsatte jag gamla konversationen från förra kullen, så dom kunde se att allt flöt på bra förra gången. Men nu stötte jag minsann på patrull från Doggy. Dom tyckte inte att det var lämpligt. Det är upp till oss att bestämma vad vi utfodrar hundar och valpar med, så länge alla mår bra, anser jag.

Hur kommer detta sig då? Varför kan andra uppfödare lämna med presentpåsar från flera olika företag? Är det jag som är korkad och berättar att jag blandar de olika fodren? 
Trodde någonstans att det är bra att vara ärlig. Jag har inte lovat att vara något av foderföretagen "trogen", tänker inte göra det heller. Vet att det finns något företag som kräver detta för att dom ska ge prover. Men dom fodren vi använder har inte den policyn.

Får se om vi byter ut Doggy mot något annat foder här framöver. Fick tips av en valpköpare om Magnussons. 

Får se vad Doggy svarar på mitt mail, men sur blev jag.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards