quipuskennel

Direktlänk till inlägg 25 april 2018

Jag fick rätt

Av Quipus - 25 april 2018 21:58

Xander har varit på utredning, som jag skrev i tidigare inlägg. Dom 3 första veterinärbesöken ersatte försäkringsbolaget, men vid det 4e var det stopp. Men efter lite stridande, fick jag rätt, ersättning kommer utbetalas.

Xander själv mår som en prins! Vet inte riktigt vad som hänt, kan det vara min healing? Han var med mig och Yakki och gick runt Svaneholm igår. Inga bekymmer alls, förutom att jag vid något enstaka tillfälle tyckte mig se lite kutryggighet. Men alla andra funktioner är på topp och han är pigg och fräsch. Inget konkret har ju upptäckts vid undersökningarna heller.

Tipi skulle fått ett nytt hem, flytt var planerad i helgen som kommer. Men idag fick jag reda på att det fanns fler hundar i hemmet, vilket jag inte fått information om tidigare. Meningen var att Tipi skulle få ett eget hem och egna människor. Men nu får hon bli kvar här hos oss, om inte rätt hem dyker upp. Hon har inte varit "till salu" direkt heller. 

Hon är inte lämplig att bo med andra hundar, då hon inte är särskilt trevlig. Något flera hundar har fått erfara. Flocken här hemma fungerar utan problem. Utom med lilla Karma ibland då. Men ute bland främmande hundar beter hon sig som en ilsken terrier. Men se bara så ljuv hon kan se ut...  

 
 
Carina

Carina

26 april 2018 10:05

Jo tack, detta har ju vi fått erfara ;)

http://babysocks.zoomin.se

Quipus

26 april 2018 10:08

Hehehe...

 
Ingen bild

Anette i Nässjö.

26 april 2018 13:50

Jag kan bara gratulera dig.Så många år,så många hundar jag haft som varit försäkrade.Aldrig fått någon större glädje av mina försäkringar.Tänk om man lagt alla dom pengarna i byrålådan istället.Då hade man haft en kappsäck full med guldpengar idag.Som man kunde ta av om en hund blev sjuk.Och blev ingen sjuk 🙂 Så kunde man åka till Bahamas.

Quipus

26 april 2018 19:44

Tack för gratulationen!
Hihi, så har jag tänkt många gånger. Har haft samma försäkringsbolag i måååånga år (30). När vi hade schäfer hade vi mycket användning av försäkringarna (liv). Men nu med sheltiesarna är det inte mycket. Hade jag haft karaktären att lägga undan samma summa som jag betalar i premier varje månad, hade jag haft pengar till något mycket mer givande.
Men i detta fallet är det skönt att ha en försäkring, som nu dessutom ersatte Xanders utredning.

 
Ingen bild

Lillasyster Petra

26 april 2018 23:56

Tips är söt, men humör har hon ju. :D Skulle jag haft orken och hälsan hade jag gärna tagit hand om henne. Men jag har insett att jag inte skulle klara av det. :'( Jag får hålla tillgodo med Flugan och Zorro. Och dom är ju underbara! Saknar er massor! KRAAAM!

Quipus

27 april 2018 06:42

Min kloka lillasyster! Man ska försöka se sina begränsningar. Flugan och Zorro är absolut tillräckligt!
VI SAKNAR DIG OXÅ!!!!!!!!!!!!! KRAAAAAAAAAAAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 28 mars 20:56

Urtrevlig familj!   

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards