quipuskennel

Alla inlägg under april 2018

Av Quipus - 11 april 2018 20:46

Skulle ha fotat igår, men orken fanns inte där. Så det fick bli idag istället.

Spekulanten som skulle komma och titta på X-Ray på fredag ringde idag och berättade att dom tingat valp på annat ställe. Inget problem med det, dom ville inte ha blue merle egentligen. Men det som störde mig, var att dom redan i måndags betalat in handpeng på den andra valpen. Då kunde dom ju, enligt vad jag tycker, ha hört av sig i måndags och sagt ifrån. Men men...


Xiria, flyttar till Jeanette


   


Xanthal, stannar hos oss


   


X-Ray, TILL SALU


   


Syskonkärlek


 









Av Quipus - 10 april 2018 21:06

Den här dagen blev för lång och tuff för mig, så jag ger mig inte på konststycket att fota valpar. Det kräver en del tålamod, så det får vänta tills imorgon.

Husse och jag har varit i Lomma. Först för att hämta en hundgrind. Sedan vidare till ZooGiganten där jag hade fått en massa rabattkuponger i min post. Med hem kom 4 stycken 12 kg torrfodersäckar, 3 stycken 3kg valpmatspåsar, som valparna ska ha med sig när dom flyttar, 8 stycken 3kg MUSH. Utöver det köpte vi 4 stoooooooooora oxben.

Nu är frysen överfull och vi har mat hemma till hundarna för dom närmaste månaderna... 

Sedan skulle det hämtas lite paket och vi behövde också lite matpåfyllning. 

Men nu är vi trötta. Kvällsmaten kommer att bestå av glass och björnbär och hallon...

Av Quipus - 9 april 2018 22:03

Trots dåligt med sömn, har det varit en bra dag. Vädret har varit helt otroligt! Hundarna har kunnat vara ute nästan hela dagen. Vi tog oss en tur till soptippen, så under tiden fick dom vara inne, så klart.

Idag har ännu fler hört av sig angående X-Ray, men jag kan inte ge besked förrän intressenten som kommer på fredag lämnar besked.

Av Quipus - 8 april 2018 19:27

Det är nästan så man inte tror det är sant... 

Hämtade husse i Svedala, dit han tog bussen från Lomma. När vi kom hem släppte vi ut hela gänget. Jag snodde lite kvickt ihop en hage åt Tipis valpar, det var uppskattat. Första gången dom var ute. 

Övriga flocken fungerar så jättebra. Vi satt på trappan länge och bara umgicks, allihop. Emellanåt fick jag gå ifrån, telefonen ringde. Jag satte ut X-Ray till salu på höpahund.se igår och där har varit lite intresse. En mycket trevlig dam kommer på besök på fredag, om allt går som det ska.

Ett visst intresse har dykt upp, för Tipi. Tipi är doldisen i flocken, tar inte för sig, annat än när hon blir arg för något. Inte så att hon mår dåligt på något sätt, men jag har tänkt ett bra tag att kanske vi skulle försöka hitta ett eget hem åt henne. Jag kommer sakna henne, men så är det med en hundflock. För hundarna är det naturligt att en hund försvinner, det är vi människor som analyserar mer.


Av Quipus - 7 april 2018 23:12

Idag var Jeanette på besök, hälsade på Xiria, eller Svea som hon ska heta.


X-Ray har jag satt ut till försäljning på köpahund.se. En intressent har hört av sig.

Av Quipus - 6 april 2018 21:58

Jag klarar INTE av att sälja Xanthal, så är det bara...

Av Quipus - 5 april 2018 22:14

Igår fick jag ett mail från en gammal valpköpare, vars hund hade lämnat dom, 12 år gammal. Nu var dom sugna på en ny hund. Jag är jätteglad att dom sökte upp mig!
Hon valde att titta på både Xanthal och X-Ray. Det kändes som att det lutade mer åt X-Ray, då han inte skulle påminna så mycket om den "gamla" hunden. Dharma "Nelly" var en trefärgad tik.

Av Quipus - 4 april 2018 16:06

Har i princip bestämt mig för att sälja Xanthal, hon blir nog sjutton för liten.


X-Ray skulle flytta till Jeanette, var det meningen. Men Jeanette har fastnat mer för Xiria, så Xiria hamnar där istället.


Alltså är X-Ray otingad.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards