quipuskennel

Alla inlägg under maj 2018

Av Quipus - 24 maj 2018 23:23

Lotta och jag var på shoppingrunda i Malmö idag. Med oss hem hade vi en transportbur till hund, en så kallad valphage och 3 selar.

Imorgon ska Lotta och jag köra och hämta hem Xander.

Av Quipus - 23 maj 2018 23:33

Lastade Dante, Tipi och Vittra och for till Svaneholm. Pinsamt nog måste jag erkänna att jag var lite skraj... Jag har på senare år blivit mer och mer rädd för att någon ska dyka upp och göra mig och eventuella hundar illa. Är det ljust ute är det inte lika läskigt, men klockan hade hunnit bli 21 innan jag började gå. Tyckte jag hörde ljud överallt bakom mig. Det resulterade i att Dante var hyperkänslig. Vi mötte lite folk och han var väldigt vaksam. Sista människorna vi mötte, 2 män som gick åtminstone 2 varv runt sjön, vänliga människor, hälsade glatt. Dante morrade.... Jag nonchalerade honom, sådant beteende vill jag inte uppmuntra. Han är otroligt social i normala fall, men nu kände han väl att han behövde skydda sin mesiga matte. 
Så nu har jag lovat mig själv att inte gå så sent, utan att någon annan är med. Onödigt att utsätta sig för sådan stress. Och för den delen, så VET man ju inte med säkerhet att det inte är någon skum typ i buskagen.

Av Quipus - 22 maj 2018 18:06

Vi har inte bestämt oss till 100% än, men det lutar åt att söta lilla Xanthal trots allt är till salu. Vi är grymt förtjusta i henne, men som det är nu så är alla tikar av samma familj. Tipi är mamma till Yakki, Vittra och Xanthal. Yakki i sin tur är mamma till Willow och Wizzka. Dessutom är Xanthal, Willow, Wizzka och Ior efter Xander allihop. Därför måste vi låta förnuftet styra lite mer. Men bara om absolut rätt hem dyker upp. 
Hennes kära mamma Tipi kan flytta med henne om så önskas. Tipi ska absolut inte gå mer i avel!


Av Quipus - 22 maj 2018 18:05

                   

Av Quipus - 21 maj 2018 23:39

Ikväll har vi skjutsat Xander till flickvännen i förhoppning att det ska bli bebisar. Såg dock inte så lovande ut idag...

Av Quipus - 20 maj 2018 22:25

Mor och dotter, Tipi & Yakki, följde med till Svaneholm. Där mötte vi Bettan och hennes husse. Det blev bara en kort sväng idag, eftersom Bettans husse inte mår riktigt 100. Men båda mina damer fick visa Bettan vad duktiga dom är med sitt stubb- och stockbalanserande. Bettan blev inspirerad och provade sig på lite enklare varianter. Hon blev sååå glad när hon fick beröm och godis.

Nu har alla djuren, hundarna och katten, blivit nattade. Ikväll vankades det Mush-bullar...

Av Quipus - 19 maj 2018 19:36

Vår lilla lilla lilla Xanthal är idag 3 månader. Dags att mäta henne, vilket matte var nervös över. Men hon är 23 cm, vilket betyder att hon kommer bli ca 33 cm som vuxen.


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards