quipuskennel

Alla inlägg under maj 2018

Av Quipus - 11 maj 2018 20:44

Idag var vi på Biltema på Svågertorp i Malmö och köpte en ny gräsklippare. Eftersom vi planerade att gå och äta på Mangal restaurang, tog vi inte med några hundar. Det blev i alla fall en svävarklippare, som nog kan passa bra här hos oss.

Av Quipus - 10 maj 2018 21:14

Hundarna har varit ute nästan hela dagen och är det fortfarande. Annars har det inte blivit mycket hund idag.

Istället har husse fällt ett träd (gullregn) och jag har klippt med handgräsklipparen. Och SoFiN har blivit tvättad!

Av Quipus - 9 maj 2018 23:36

Glömde skriva att kvällen avslutades med filmen G som i Gemenskap. Vet inte hur många gånger jag sett den, men kommer säkert se den minst lika många gånger till. Favoriterna Sebastian Håkansson och Niels Jensen...

Av Quipus - 9 maj 2018 23:27

Lotta och jag körde till Teba i Höör idag, för att handla dofter till noseworkträningen. Förvånande nog blev inte notan så hög. Jag hittade inte mycket prylar jag ville ha med mig hem. Men OJ, vilken butik!!!

Av Quipus - 8 maj 2018 23:02

Svaneholm idag igen, denna gång med Dante och Ior. Dante var så ivrig att komma iväg. Han till och med tog på sig selen själv. Först stack han huvudet in där det skulle vara när jag räckte fram selen. Sedan stoppade han in frambenet där det skulle vara. Så klart, helt säkert, oavsiktligt, men som jag skrattade!

Båda var så glada att få komma ut där igen. Upp på stenar, stubbar och stockar. Dante klättrar även i träden... Där är alltså inkorsat ekorre, utöver varulv, järv och tvättbjörn.

På väg tillbaka till bilen blev ja, matte halvt ihjäskrämd av en joggare. Jag brukar annars ha koll på vad som händer runt mig, men henne missade jag totalt. Hon måste haft stealth-mode påkopplat. Plötsligt hör jag en röst som säger HALLÅ bakom mig. Jag studsade till och bröt sedan ut i ett gapskratt. Så rädd jag blev!!

Sedan var jag och husse och handlade på Coop. Vi passar alltid på på tisdagarna, då det är 5% rabatt till medlemmar om man handlar för över 200:-.

Så hem, packa upp varor, in i duschen och iväg igen. Så klart hade vi hundarna ute också, men det säger sig självt.

Vi var på föredrag i Arlöv. Det var Mia Kondrup som pratade om Nosework/Specialsök. WOW! Jätteduktig var hon, mycket intressant att lyssna på. Så nu är vi taggade........

Av Quipus - 7 maj 2018 19:57

Vid dagens promenad runt Svaneholmssjön tog vi med Xander och Tipi. Precis som tidigare låter vi dom hoppa upp på stenar och stubbar, för att göra något lite annorlunda. Tipi blev lite för ivrig idag, i början av promenaden. Vid nedhoppet trampade hon snett och blev halt på höger fram. Vi beslutade att fortsätta promenaden och jag bar henne när hon ville. Får försöka hålla henne i stillhet (hahahaha), så det blir bra igen. Men redan nu kväll har hältan gått tillbaka. Hon är inte svullen.

Av Quipus - 6 maj 2018 23:06

Ja, det har vi varit och hämtat idag...

Dessförinnan var vi på loppis i Skivarp, där vi hittade 2 fina selar till Willow och Wizzka.

Av Quipus - 5 maj 2018 22:08

Husse, matte, Dante och Vittra körde till Helsingborg för att hämta diverse hundprylar som vi hittade på Blocket.

Nu har vi just kommit hem, husse och jag. Vi har varit och gått runt Svaneholm med Yakki och Ior. Härligt väder och så skönt att gå i fina skogen. På vägen hem hämtade vi varsin kycklinsallad, ska bli såååå gott.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards