quipuskennel

Alla inlägg under maj 2018

Av Quipus - 4 maj 2018 22:05

Jag och Dante körde till Lomma i morse, för att hämta husse. Där var stora stenar som han kunde upp och balansera på, vilken lycka! Sedan kom husses brukare ut och Dante blev överlycklig att träffa denne person igen.

Av Quipus - 3 maj 2018 20:00

Lastade in mina små damer i bilen och styrde mot Trelleborg. Mycket uppskattad utflykt, tyckte båda damerna.

Tipi vägde 6,1kg och Vittra 6,45kg. Båda kunde tappa liiiite.

Så blev det shopping också, så klart. En hel del till hundarna, lite till katten och något till husse och något till matte. 

Bra väder var det också, ingen varm bil inte. Skuggiga platser hittades överallt.

Av Quipus - 2 maj 2018 23:21

Tipi och Vittra blev hyffsat vidgjorda. Dom ska till veterinären imorgon med mig, matte. Inget allvarligt, bara vaccination. Och vägning.


Av Quipus - 1 maj 2018 21:51

Imorse körde Vittra och jag husse till jobbet i Lomma. På hemvägen handlade vi på Coop i Skurup, perfekt med mycket väl skuggig plats och rutorna nere till Vittra. 
Vi var hemma vid 10-tiden. Sedan fick hundarna vara ute ända fram till strax efter 14 tror jag. Xanthal och Karma Ragata fick vara i den lite mindre hagen, så dom inte skulle bli nermejade av dom tyngre fordonen som fräste runt på gårdsplanen.

Men så fick dom komma in, för det började regna. Typiskt! Jag hade planerat att lasta i några hundar i SoFiN och köra till Svaneholm. Så skönt när jag nu kommit igång med det. Får hoppas på bättre väder imorgon. Ja, jag vet, man kan klä på sig ordentligt. Men jag tycker INTE att det är kul att gå i regn.  

Nu har hundarna varit ute sista svängen för ikväll, strax mat åt dom.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards