quipuskennel

Direktlänk till inlägg 28 juli 2018

Blev inte så fel dag ändå

Av Quipus - 28 juli 2018 22:22

Dagen har varit skräp mest.

Värk efter gårdagen.

Husse jobba.

Fick nedslående svar på en valpförfrågan (nu får det vara så, det får bli egna importer om något år!)

Värmen jobbig.

Värken jobbig.

Ställde in den planerade sammankomsten med husse och D. Orkade bara inte sitta i varma bilen... Inte med den värken... Men via sms har vi lite roliga planer inför nästa sommar!!!

Men så blev det lite mer kväll. Bettans husse ringde, ville ha mig med som hund- och kameravakt. Han skulle till en sjö och bada.  

Jag lastade in Dante, körde till Skurup, lastade över i Bettans husses bil, som har AC. Sedan körde vi till en sjö som jag inte minns namnet på. Vi mötte upp Kalle och Anki JÄTTEKUL!!!! Dom 3 gick i och badade, jag blev kvar på stranden med hundarna och höll koll på våra väskor.

Men Dante ville i vattnet, så jag gick längs strandkanten. Bettan badade också fötterna. När dom andra 3 kom upp ur vattnet gick jag ut en liten bit för att se om Dante ville blöta ner sig mer. Och det ville han! Han simmade till och med. Bettans husse fotograferade, ska se om det blir något att sätta in här.

Nu är jag rätt nöjd med dagen ändå. 

 
 
Ingen bild

Anitha Öberg

29 juli 2018 08:05

Badar dina sheltie? Ebbot blöter bara benen upp till knäna.sedanstår han och skäller på Elsa som gillar att simma.

Quipus

29 juli 2018 09:22

Jag vet inte om någon av sheltiesarna kan tänka sig att gå i vattnet. Det får vi se nästa gång. Den här gpngen var det bara dagishunden Bettan, som är en långhårig collie, och Dante som är en mittelspitz. Bettan gick i till knappt halva benen. Dante slängde sig glatt i.

 
Ingen bild

Carina Jansson

29 juli 2018 14:04

Mysigt jag hade valpträff på Söderpiren i Halmstad i fredags 30 hundar och ca 60 pers.
Alla hundar utom 1 var i o simmade flera ggr.....
Men så var det 36 grader varmt

Quipus

29 juli 2018 14:40

Åh vad synd att vi inte visste! Men vi är ju inte med på Facebook...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 25 april 21:16

Vill verkligen kunna använda högerarmen. Ringde ortopedin idag för att fråga hur mycket jag får använda den - INGENTING!!!!! Jag håller på att bli tokig! ...

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards