quipuskennel

Alla inlägg under juli 2018

Av Quipus - 26 juli 2018 20:40

Har varit chaufför åt Lotta idag, vi passade på att shoppa lite innan hon skulle till tandläkaren.

Efter Lotta-ärenden, hämtade jag husse för att köra till Skurup och äta tillsammans med Svenne & Lotta (hihi tycker fortfarande det är lite roligt), Kalle & Anki och Bettans husse. Vi åt på Saras, mycket god mat.

På väg in till Skurup såg husse en snok! Jag har bott här ute sedan 100 år tillbaka typ, men jag har inte sett någon...

Nu är vi hemma igen, har suttit ute med Yakki, Willow, Wizzka och Karma Ragata på baksidan. Alla mysiga och pratiga. När vi kom in börjar katten Elvis hålla låda. Alla har massor att berätta!

Av Quipus - 25 juli 2018 19:21

Nu räcker det med denna extrema värme! Jag får ingenting vettigt gjort. Har varit med Maggan på Dollar Store idag. Sedan hämtade jag husse och vi köpte glass. Hundarna är ute så mycket som möjligt, för att få lite vind på sig. Dante fäller som sjutton, blir inte mycket päls kvar på honom. Bytte vatten i hundpoolen på framsidan. Det är bara Dante som går i där, men å andra sidan är han den som är mest påverkad av värmen. 

Av Quipus - 24 juli 2018 13:55

Jag var ute och kollade att det fanns ordentligt med skugga och vatten på både baksidan och framsidan åt hundarna. Alla var nöjda och glada, trots värmen. Men inte särskilt aktiva, helt förståeligt.

In och drack vatten och parkerade mig vid fläkten igen. Då börjar hundarna skälla, så jag gick ut och kollade. 
Då och då kommer en jättegullig serbisk kille och hämtar skrot. Han har även köpt en gammal bil och hämtat gamla oljetanken. Vi har gjort en hög med metallskrot åt honom och väntat in honom. Idag kom han, i denna värmen!! Med sig hade han sin fru och dom lastade snabbt på 3 stora otympliga element och lite annat skrot. Men så kom jag på att här ligger ett gammalt badkar, ända sedan hästarnas tid för 100 år sedan. Det var en sträcka att transportera det, men det gjorde dom som ingenting. Förutom att dom brände sig rejält på nässlorna. Jag for snabbt iväg och hämtade Aloe Vera, en halv tub som dom fick med sig i bilen. Dom lär ju komma på fler ställen med nässlor...

Jätteskönt att bli av med all metall som bara låg och skrotade.

Av Quipus - 23 juli 2018 21:50

Dom första 5 000 gick jag i Ystad tillsammans med Maggan. Resten gick åt i Svaneholm, tilsammans med husse, Yakki och Karma Ragata. 

Husse lastade hundarna när vi skulle köra. Han gjorde dock ett liiiiiiitet misstag; han bar Yakki och Karma fick gå lös... Det gick bra ända fram till torkvindan... Sedan var det full rulle!!! Karma sprang som en tätting med ett brett flin i ansiktet, omöjlig att fånga in. Men hon höll sig runt omring oss, så det var ingen direkt fara. Till sist lyckades husse övelista henne!
Rundan gick vi i rask takt, så nu är vi lite trötta.

Av Quipus - 22 juli 2018 22:05

Idag har vi varit på loppis, fick med oss lite bra prylar hem. Senare fick vi frågan om vi ville möta upp med en grupp vänner för att äta på Saras i Skurup. Det kunde vi inte tacka nej till. Kycklingtallrik, som smakade mycket bra!

Av Quipus - 21 juli 2018 23:17

Glömde ju bort att jag ville nämna dagens mat. Jag och husse hade varit i Ystad och på vägen hem stannade vi till i Skurup och åt. Inte ofta jag äter hamburgare ute, men idag blev det en, med bacon. Det var en av dom godaste hamburgare jag ätit! Och supergullig kille som jobbade där. Både husse och jag vill rekommendera den grillkiosken om man är i Skurup och är hungrig. Den ligger på gågatan, nyrenoverade lokaler.

Av Quipus - 21 juli 2018 21:10

Fick 2 fina foton av Willow, tagna av Lars Nilsson


   

Av Quipus - 20 juli 2018 21:50

Vet faktiskt inte riktigt från vem, har dock mina misstankar. BLEV ÖVERLYCKLIG! Tårarna rann! Men vem är det häxan (jag) rider på? Är det möjligen den framlidne Greve Godis?


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards