quipuskennel

Alla inlägg den 18 augusti 2018

Av Quipus - 18 augusti 2018 21:43

Ja, minst sagt chockad blev jag, närjag lyckades med konststycket att lägga upp en video här på bloggen! Än är inte hoppet ute för denna dinosaurie!

I alla fall, så fick jag videoklippet med Tipi och godismattan av hennes nye husse. Jag blev så glad att jag fick tårar i ögonen. 

Våra hundar har ingen sådan fin matta än, men materialet är inköpt. Annars är dom vana vid att leta godis på gårdsplanen eller använda aktiveringsleksaker. Jag blir så fascinerad av deras målmedvetenhet, inget kan störa dom.


Dagen för övrigt idag har varit mycket flängande. Hämta husse i Lomma, hemom, till Skurup för att hämta Maggan och Bert, till skördefesten i Stubbarp, lämna Bert och Maggan, till Anderslövs marknad, hem och SOOOOOVA en stund. Jätteskönt!

Det var första gången för mig på skördefesten. Vi åt en sillamacka, gick en sväng och tittade på alla roliga prylar, tittade på lite smådjur som fanns till salu. Där blev jag illa berörd. En man satt med 2 burar med unga kaniner och en bur med en höna med kycklingar. Dom hade vattenskålar, men stod i solen, inte en möjlighet att finna skugga. Dom var märkbart påverkade, så jag sökte upp funktionär och berättade vad jag hade sett. Hoppas det blev uppmärksammat.

Sedan åt vi gris, ärligt talat inte det godaste jag ätit, men hög mysfaktor.

Klappat ardennerhäst! Underbara vackra bruna Vilja.

I Anderslöv shoppade vi en del fynd.

Mycket nöjda med dagen!

Måste visa en häftig stol:

 

Av Quipus - 18 augusti 2018 21:41


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards