quipuskennel

Alla inlägg under augusti 2018

Av Quipus - 4 augusti 2018 23:06

Hade ambitionen att skirva mer idag och ha med lite foton, men jag ids inte. Det är för varmt för att min hjärna ska orka fungera.

Av Quipus - 3 augusti 2018 22:42

Lillasyster är och hälsar på tillsammans med sin make och yngste son. Och deras hund. En sheltie så klart! Eftersom dom inte får ha hund där dom sover, så får Zorro vara här hos oss. Detta till Karmas stora förtret... Hon gillade honom INTE!!!

Men ikväll fick dom alla vattenmelon. Såg i en annan blogg att det är vattenmelonens dag idag!
Det är även min pappas födelsedag idag. Han skulle ha blivit 89 år om han hade fått fortsätta finnas med oss. Men han har kommunicerat med oss från sitt moln flera gånger idag. 

Av Quipus - 2 augusti 2018 20:47

Inte ofta jag har kunnat säga eller skriva det. Har haft egna hanar alltid, men just nu är det en bristvara. Endast Ior är kvar, ja Dante också förstås, men "fel" ras. Kanske får han äran att bli pappa även han i framtiden, vi får se.

Husse och jag var i alla fall och tittade på en härlig hane idag. Vittra var med så hanhundens ägare kunde träffa henne. Hon tyckte hon var fin, att vi borde ställa ut henne. Jättekul att höra att någon annan tycker som jag.

Hon blev godkänd, så nu väntar vi på löp. Mer information kommmer senare.

Av Quipus - 2 augusti 2018 07:15

Hade lite bråttom igår när jag skrev i bloggen. Vill berätta att Tipi nu inte tillhör mig längre. Hennes provapåhem blev ett stannaförevigthem. Så igår mötte jag och Roland upp i Malmö, på Evidensia, för att få henne besiktigad inför överlåtandet. Hon vägde 6,5kg, ser verkligen strålande ut. Jag kunde inte vara nöjdare!!!

Av Quipus - 1 augusti 2018 22:27

Ior och jag har varit på utflykt, till hemligt resmål och hemligt ändamål. För första gången, tror jag, hoppade han själv in i bilen.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards