quipuskennel

Alla inlägg den 16 september 2018

Av Quipus - 16 september 2018 22:11

Idag har vi inte fått gjort mycket... Hämtade husse i Skurup. Ior och Dante var med. 

När jag parkerade bilen vid tåget fick jag dock syn på något sorgligt och vredersframkallande. Jag är inte barnvänlig, men jag vill inte barnen något illa om dom bara uppför sig. På bänken satt en kvinna med en barnvagn. I sin högra hand hade hon en mobiltelefon som hon höll strikt koll på. Vilket man inte kan säga om barnet i 2-3-årsålder (är hemskt dålig på att bedöma åldrar, i synnerhet på barn). Han höll till bakom henne, en 8-10 meter från henne. Snett bakom, så han stod i närheten av spåret. Jag blev så förbannad när jag såg det! Visst, hon hade hört om signalen för annalkande tåg började ljuda. Men tänk om barnet redan hade fallit ner på spåret då?? Stackars tågförare, för barnet hade inte hunnit känna något. 

Jag blev så arg, så jag tog ett foto av henne. Vill absolut inte dela med mig av det, men hon märkte nog att hon var iakttagen. Hon tittade upp från mobilen och såg att jag tittade, så hon tog sina barn och gick.

Efter det tog jag ut Ior och Dante från bilen. Jag var i god tid, så killarna kunde lika gärna få lämna lite markeringar i Skurup.

Så kom tåget, ingen av killarna brydde sig. Dante fick vittring på husse ganska snabbt. När husse kommit fram till oss, satte han sig på hans fot, så han inte kunde försvinna igen. Söte vimshunden!!!

Efter en tur till Dollar Store, körde vi hem. Valpningslåda blev leverad till oss. Sedan har jag sovit...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards