quipuskennel

Alla inlägg den 22 september 2018

Av Quipus - 22 september 2018 20:43

Jag har inte så mycket att skriva om just nu. Känner mig väldigt taggig och då gör jag bäst i att inte ha för mycket med folk att göra.

Anledningen till att jag är taggig är att jag har för mycket att hålla reda på och planera. Ovanpå det så är inte min hälsa sådär jättekul. Eftersom jag har gått in i väggen flera gånger tidigare, så känner jag igen signalerna. Tyvärr är det inte mycket jag kan göra annorlunda för närvarande, utan jag får beta av allt i den takt det går.

Detta gör att jag är extra känslig för hur folk beter sig. 

Av någon anledning så är, och har alltid varit, folk snabba att mästra mig och berätta hur jag ska göra si och så. Utan att jag har bett om någon åsikt... Vill jag ha hjälp, så ber jag om det. 

Min energi går åt till att ta hand om min älskling (djurens husse), ta hand om djuren, ta hand om hemmet och någonstans långt ner på listan kommer jag själv. Jag har ett enormt kontrollbehov, vill planera saker och ting (ibland får man planera om) och vill ha framförhållning. Går det snett, så låser sig min hjärna och min kropp och jag blir ännu sämre med värken. 

Ovanpå allt annat som händer, så har SoFiN bestämt sig för att tillbringa helgen hos Tobias, så vi sitter utan bil.

Husse är ledig i flera dagar nu, det är jätteskönt. Han har jobbat så mycket och vi behöver komma ikapp oss med varandra, bara genom att vara. Får hoppas att det bara är över helgen SoFiN bestämmer sig för att vara borta. Vi hade lite planer på dagsutflykter med alla hundarna. 

Jag vet att jag inte är rolig att läsa just nu, men så är det. Och istället för att vara dömmande och mästrande, så går det bra att skicka ett vänligt mail eller sms. Eller ringa (kan inte lova att jag svarar).

Trött...


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards