quipuskennel

Direktlänk till inlägg 29 september 2018

Oh, happy day!

Av Quipus - 29 september 2018 22:15

Foton som visar dagens händelser i bild kommer imorgon.

Det började med att lilla söta Xanthal (numera Chloe) kom och hälsade på. Dom hade vägarna neråt detta hållet, så dom passade på att komma in och visa lilla sötnosen. Och liten är hon... 28 cm... Innan dom kom så fick jag lite ångest. Jag sålde ju henne för att jag trodde hon skulle bli för liten. Tänk om hon kommit hit och varit rätt i storlek... Det har hänt mig någon gång förut. Men denna gången hade jag verkligen rätt. Men OJ, vad hon har hamnat i rätt hem! Högt älskad! Dom är så nöjda med hennes mentalitet, det som verkligen är det viktigaste för mig. Älskar att leka med saker, vallar (lite läskigt bara att det är hästar hon vallar) och hänger med i alla situationer. Tack för att hon fick hamna just där!

Samtidigt kom Marie-Christine och Yakki och hälsade på. Det funkar så jättebra! Från början var det meningen att Marie-Christine skulle låna Yakki tills hon hittade sin nya hund. Men det visade sig att det var Yakki som var hennes nya hund. Alltså kommer det bli, något så ovanligt för mig, ett fodervärdsavtal. 

Så ringer lillasysters man och berättar om Flugan. Flugan behöver till veterinären, så han behöver en fullmakt. Jag skriver ihop en, ska skriva ut den för att kunna underteckna, för att sedan scanna in den och maila den till dom. Men som vanligt är jag ovänn med skrivaren. Här har nog aldrig bott en skrivare som jag har varit sams med.

Som tur var, så kommer Bettan med husse på besök så han kunde fixa det.

Medans Bettan med husse är här så kommer Håkan med vår jättefina grind. Den var ännu finare än vad jag hade hoppats. Men jag fick inte lov att vara glad för Håkan, för då blir man bara besviken. Ok då skitgubbe, grinden är vidrig  . Känns det bättre?

Eftersom där var en överaskning på grinden så ville jag krama honom men se det fick jag inte. Håll sig undan kärring! Så jag petade honom på armen och fick sagt låtsaskram i alla fall  . Och du Håkan - Älskar dig ändå  .

Sedan blev det vilostund för husse och mig. Men plötsligt fick husse för sig att han ville till Skurup och äta pizza. Och köpa cigaretter... Undrar vilket som drog mest???  

Foton kommer imorgon, som sagt. 

 
 
Ingen bild

Carina Jansson

29 september 2018 23:03

Oj vad besök ni haft =) Skoj kram <3

vad var det på grinden ?

Quipus

29 september 2018 23:16

DET får du se imorgon...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 28 mars 20:56

Urtrevlig familj!   

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards