quipuskennel

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2018

Lugn dag

Av Quipus - 13 oktober 2018 21:06

Dagen skulle egentligen var i fullt fräs, men vissa omständigheter satte stopp för en del av aktiviteterna. Såhär på kvällen känner jag mig rätt nöjd med att det blev så. Värken har tagit ett FAST GREPP om hela kroppen och dom senaste mycket dåliga nätterna känns verkligen av. Natten till igår hade jag 3 svåra mardrömmar och natten till idag 2. Båda nätterna har Vittra väckt mig och pysslat med mig till den värsta ångesten lagt sig. När hon hör mitt fniss eller skratt, ser hon nöjd ut och går och lägger sig igen.

Tänk vilken tur jag har som faktiskt har fått ha flera sådana hundar. Dom har inte tränats på något sätt, dom har bara gjort det.

Den förste var Ufo "Uffe". Han stod och blåste på mig tills jag vaknade. När han sedan började förlora hörseln på ålderns höst, utbildade han "Cree". "Cree" var dock inte lika finkänslig till en början. Jag kunde vakna av att ha fått en lavett av en mycket hårdhänt tass. Han vidareutvecklade detta till att ganska snabbt ha fått ordning på hur hårt han skulle handskas med mig. Senare strök han mig med tassen på kinden, som en människa. Det var även hans sätt att lugna både mig och andra människor, när han märkte att där var ångest. Då kunde han sitta och luta sig mot en, andades väldigt övertydligt, så man till slut föll in i hans andning. Under tiden satt han och strök med tassen på ens arm eller ben. Magisk hund  .

När "Cree" skadade sig så illa att han var tvungen att fås somna in, tog "Troll" snabbt över. Han sätt att väcka mig var annorlunda; han lade sig på min mage med en framtass på varsitt bröst. Och så glodde han. Så det första jag såg var dessa vänliga bruna ögon, som gjorde mig varm.

Så tog universum "Troll" ifrån mig för ett år sedan... "Troll"s enda avkomma, dottern "Vittra" har nu tagit över jobbet.  Hon lägger sig ibland som en halsduk om min hals. Annat alternativ är att hon kittlar mig i näsan med sina extrema morrhår.

Malin, min älskade kära vän, har varit på besök idag. Hemligt ärende  

Har fått mail från en "gammal" valpköpare. Dom hade Cheenas bror Tander. Varken Cheena eller Tander finns mer, men minnena gör. Kanske flytter en ny sheltie dit?

Igår glömde jag skriva om ett telefonsamtal jag fick på morgonen. Jag var inte riktigt 100% vaken, såg att det var från Evidensia i Trelleborg. En lite tårfylld röst frågade om jag var Diana. Det var veterinär Hedvig. Hon ville ringa och säga tack för den tiden hon fått träffa mig och mina hundar. Hon ska inte arbeta kvar på Evidensia i Trelleborg längre, utan kommer fortsätta i Lund. Hedvig sa till mig att dagarna hade blitivt trevligare och gladare när jag var på besök. Snacka om att jag känner mig speciell och utvald!   Tack snälla rara Hedvig  . Önskar dig verkligen lycka till på din nya arbetsplats. Kommer kanske och hälsar på någon gång? 

 
 
Ingen bild

Carina Jansson

13 oktober 2018 23:43

Ja våra underbara pälsklingar <3 Tror inte de förstår hur fantastiska de är.
Ringo gjorde ju så med när Karro hade problem en gång i månaden med mkt värk så la han sig på hennes mage <3 Och när min rygg värkte så ville han ligga med sin rygg mot min.
Och lille Fredde den mest fantastiske terapeut som bara fanns <3
Vad skulle man göra utan dem ??
Kram <3

Quipus

14 oktober 2018 00:00

När man sitter och tänker på hur fantastiska dom verkligen är, så är det ju inte så konstigt att man skämmer bort dom, haha.
Mina lägger sig gärna också där jag har ont.
Utan hundarna hade jag inte funnits, så enkelt är det. Och NEJ, jag är inte den typen som tar mig av daga, men utan hundarna, NEJ!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 28 mars 20:56

Urtrevlig familj!   

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards