quipuskennel

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2018

Jag är hopplös

Av Quipus - 19 oktober 2018 19:25

Idag har det stått klokippning på schemat, har klippt på alla 7 (inklusive dagishunden Bettan). Krafsade pälsar på Willow & Wizzka, eftersom dom ska med till Skurup imorgon. Dags för marknad!

Det hopplösa i mig visar sig när jag ska klippa klorna på clownen Dante... Det är meningen att jag ska vara bestämd, men jag kan inte... Jag bara skrattar... Det är likadant med dom allihop, men värst är det med Dante. Han ormar och kråmar sig där han ligger på vänster sida. Eller det är meningen att han ska ligga på vänster sida. Han ligger på rygg eller på bara skuldrorna och bakbenen upp mot bordet som står mitt i köket. Han är inte klok, så är det bara. Blir jag mer bestämd, så tittar han på mig med stooooora ögon - Men inte kan du väl vara arg på mig????????? Suck.... Det är bara att erkänna - jag har blivit mer tolerant (eller mesig).

Men nu är det gjort i alla fall! Och det är inte det att jag gör detta sällan, det görs med 1-2 veckors mellanrum. Inte alltid det behöver klippas på baktassarna, men fram tar jag topparna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Av Quipus - Torsdag 18 april 20:44

Hundarna är ute mycket, kommer in och är vårglada. Doftar vår gör dom. Härligt! ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards