quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2018

Ale

Av Quipus - 27 oktober 2018 17:37

Quipus Lord of the Dance Nion'ba "Ale", ligger bakom Ior.

 

Av Quipus - 26 oktober 2018 20:53

Karma Ragata och Viking åkte med till Skurup. Vi träffade Maria och dottern Shima. Med sig hade dom sin ursöta polska import Dessi.   Med oss på dejten fick vi Marie-Christine och Yakki.

Viking är en underbar liten varelse. Han är i princip rumsren, så tillvida att han gör sina behov när vi tar ut honom. Han har även pipit eller gläffsat vid 2 tillfällen som signal att han behövde gå ut.

Inne i Skurup gick det mycket bra. Ingen tvekan att träffa främmande hundar eller främmande människor. Underbara lilla kryp! 

Senast han hade selen på var i onsdags, när vi var till veterinären i Trelleborg. När jag satte på den idag fick jag spänna ut den. Han var tunn och "torr" när vi hämtade honom i tisdags, men det tycks vi ha rått bot på lite. Ska bli spännande att väga honom igen.

Här är ett foto från dagens dejt:


 

Av Quipus - 25 oktober 2018 21:52

Körde husse till tåget imorse. Sedan har hela dagen gått i slöhetens tecken. Men här är några foton jag vill dela med mig av.

Först ut är vackre Wilse...

 

Och här kommer Malins tjeck Fritz:

 


Och så ett gammalt foto, av "Uno":

 




Av Quipus - 24 oktober 2018 20:00

Igår var det ju dagen 0. Här kommer anledningen till nedräkningen:
Malin och jag for till Tjeckien igår för att hämta varsin hanvalp. Med oss fick vi dessutom en hane som också skulle till Sverige. Resan var en av dom värsta upplevelserna jag varit med om. Men jag orkar inte dra det idag.

Idag har vi varit i Trelleborg, på Evidensia, för att besiktiga lille pojken. Ny veterinär, som jag kände sedan 100 år tillbaka i tiden; Michael von Holten. Besiktningen gick bra, allt ua. Vikten låg på 2,6kg för lillkillen. Karma, som följde med som stöd, väger 2,7kg...

Han blir inte stor, det är jag medveten om. Men det gör mig inget. 

Malins är svart/vit, från en annan kull, relativt obesläktade så vi kan använda dom omlott liksom. Fritz, som han kallas, är normalstor och jätteläcker.

Såhär ser "Viking" ut:

Försöker hjälpa matte genom att hålla kameraremmen:

 

Presentationsbild:
 

Såhär trött är jag idag, efter att ha varit i Trelleborg:

 





Av Quipus - 23 oktober 2018 22:40

Mer information kommer imorgon. Dagen har varit en av dom värsta i mitt liv, är så slut så det finns inte.

Av Quipus - 22 oktober 2018 22:03

Det mesta nedpackat inför imorgon. Nerverna utanpå...

Av Quipus - 21 oktober 2018 21:46

Har glömt att skriva nedräkning någon dag nu... Men idag är det 2 dagar kvar...

Som ni kan se har bloggen fått lite nytt utseende, hoppas ni tycker det är lika fint som jag tycker.

"Trådarna" i olika färger är just en quipu. Hundarna på headern är Willow och Vittra. Min presentationsbild är en hane som jag tyckte väldigt mycket om; Uno. Han ligger bakom Vittra.

Av Quipus - 21 oktober 2018 14:58

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards