quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2018

Uno

Av Quipus - 20 oktober 2018 22:29

 

Av Quipus - 20 oktober 2018 18:23

 

Av Quipus - 19 oktober 2018 19:25

Idag har det stått klokippning på schemat, har klippt på alla 7 (inklusive dagishunden Bettan). Krafsade pälsar på Willow & Wizzka, eftersom dom ska med till Skurup imorgon. Dags för marknad!

Det hopplösa i mig visar sig när jag ska klippa klorna på clownen Dante... Det är meningen att jag ska vara bestämd, men jag kan inte... Jag bara skrattar... Det är likadant med dom allihop, men värst är det med Dante. Han ormar och kråmar sig där han ligger på vänster sida. Eller det är meningen att han ska ligga på vänster sida. Han ligger på rygg eller på bara skuldrorna och bakbenen upp mot bordet som står mitt i köket. Han är inte klok, så är det bara. Blir jag mer bestämd, så tittar han på mig med stooooora ögon - Men inte kan du väl vara arg på mig????????? Suck.... Det är bara att erkänna - jag har blivit mer tolerant (eller mesig).

Men nu är det gjort i alla fall! Och det är inte det att jag gör detta sällan, det görs med 1-2 veckors mellanrum. Inte alltid det behöver klippas på baktassarna, men fram tar jag topparna.

Av Quipus - 18 oktober 2018 22:23

Dom som känner mig, vet att jag lider av svår parasomni. I mitt fall innebär det att jag drömmer hemska mardrömmar, detaljerade och realistiska. Ibland även sanndrömmar...

Natten till idag sov jag bara en och en halv timme, mellan 4.30 och 6. Jag drömde då att det skedde ett mord. Vaknade med ångest, men lyckades släppa det någotsånär. 

Jag skulle hämta husse i Skurup klockan 15. Innan dess gick jag in på Skånskan för att se om något hänt. Ser då att det skett ett mord i Klagstorp. Eller misstänkt mord är det. En äldre kvinna har hittats död i sitt hem, en äldre man fanns i hennes bostad, hennes före detta man. Han är gripen, misstänkt för brott. 

Nyfiken som jag är, ville jag till Klagstorp för att se vilket hus det var. Klagstorp ligger ungefär en halvmil här hemifrån. Så när jag hämtat husse i Skurup, kör vi den omvägen. Precis när vi ska passera skylten med ortsnamnet, "ser" jag vilket hus det är, inne i huvudet. Och det stämde.

Fastän jag haft dessa drömmar och sanndrömmar så länge jag kan minnas, så blir jag rädd för mig själv. Som tur är, så är husse hemma inatt...

Nedräkning: 5

Av Quipus - 17 oktober 2018 21:53

Idag också...

Husse åkte till jobbet imorse. Senare åkte jag till svärmor för att hämta Bruno, som skulle packas och flytta till Finland. Se förra inlägget. 

Hämtade sedan Maggan och körde och handlade.

Nedräkning: 6

Av Quipus - 17 oktober 2018 21:48

Nu har Bruno flyttat till Finland. Lycka till! Kvar i Skåne stannar hustrun Maja, som är dräktig, fniss. Titta in om någon dag för att se resultatet.

"Uppfödare" är min svärmor; Ingegerd Andersson.


 

Har äntligen fått möjlighet att fotografera vår "bonuskatt" Klara. Vi har ingen aning om var hon(?) hör hemma, eller om hon (?) är en hon ens.


   




Av Quipus - 16 oktober 2018 21:29

Vi har varit i Skurup, husse och jag. Lämnade husse åt sitt öde, han skulle uträtta några ärenden. Hämtade sedan Maggan och vi körde till Dollar Store... Men jag handlade inte så mycket.

Sedan hämtade vi husse, som vi hittade på vägen. Vi var på Coop, lämnade Maggan och körde hem.

Ikväll sorterade vi lite prylar, skulle behöva ha en loppis...

Nedräkning: 7

Av Quipus - 16 oktober 2018 21:20

Svärmor har stickat 2 underbara ponchos:


I Bouclégarn, pris 350:- + eventuell frakt


 


I Mohairgarn, pris 450:- + frakt:


 



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards