quipuskennel

Direktlänk till inlägg 18 november 2018

Lite funderingar i största allmänhet

Av Quipus - 18 november 2018 20:49

Husse jobbar. Och jag är hemma och jagar hundar. Nu har Viking fått för sig att han måste vara ute en stund extra, men då är det bara att stänga dörren, så hörs strax ett gnyende.

Värre är det med fanstyget Dante... Han klätterhoppar lätt över vårat 120cm höga staket. Min första tanke är - flytta härifrån då ditt elände om du nu inte vill vara här. Men så är ju saken den jag tycker förbannat mycket om det lilla krypet. 

Planen är nu att röja ur dom tre gamla hundgårdarna härute, fulla med allsköns blandning är dom... Tippen nästa med det mesta. 

Där är trätrall i botten, hel vägg bak, plåt, plåttak över hela alltet. 

Om jag då tar hål mellan rastgårdarna, lagom så ett sådant fanstyg kan transportera sig mellan 2 i alla fall, då är där lagom plats så länge. 

Sedan är det dags ändå att sätta nytt staket runt gårdsplanen. Stolparna (som är av trä) har börjat murkna. Någon som har stolpar över? Mottaget med tacksamhet. 

När väl nya stolpar är satta på plats så ställa rastgårdsgallren, som jag har som staket, på högkant istället. Då var det väl själva fan om han ska ta sig ut. 

Men detta får helt ärligt vänta till våren. Får försöka fixa så husse kan få semester en vecka eller så och så får vi väl försöka ragga ihop lite händiga människor som kan hjälpa till. 

Tycker ju ärligt talat att det kunde vara mina tur att få driva in lite tjänster från folk. Jag finns alltid till hans (nästan) när man behöver fråga om veterinärfrågor, valpningar, allmänna hundtips, när man behöver skjuts, ja, allt möjligt. Jag brukar ställa upp så mycket jag orkar och kan. Ofta på bekostnad av mig själv, tänk gärna på det. 

Meddelande speciellt till Håkan:


JAG KOMMER ALDRIG SKAFFA MIG EN HUND AV

 


ANNAN RAS ÄN SHETLAND SHEEPDOG I

 

FORTSÄTTNINGEN.    

 
 
Cim

Cim

18 november 2018 22:36

Ojj det va planer :)
Ring vänner o släkt att hjälpa så sitter du o är chef över arbetet , låter bra
Haha slutet på inlägget va bra ;)

http://www.rattisadeln.bloggplatsen.se

Quipus

18 november 2018 22:53

Ja, ska jag behålla Dante, så måste det bli höjning av staketet till våren. Jag vet att jag är bra att ha när man har problem. Får se om folk kan vara hjälpsamma tillbaka...
Slutet sa jag till Håkan i telefon, men jag lovade honom att sätta det på pränt också. hihi

 
Ingen bild

Carina Jansson

20 november 2018 12:05

Usch, jag vet hur det är att hjälpa och att aldrig bi hjälpt tillbaka =(.
Hjälper dig gärna om tid passar <3

Quipus

20 november 2018 18:39

Love u!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 28 mars 20:56

Urtrevlig familj!   

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards