quipuskennel

Alla inlägg under november 2018

Av Quipus - 19 november 2018 20:08

Quipus Jaunty Jewel "Yo-Yo", som är född innan jag började med dom långa krångliga namnen  .

Hon är mormorsmors farmors farmor till vår kära Ior.


 

Av Quipus - 18 november 2018 20:49

Husse jobbar. Och jag är hemma och jagar hundar. Nu har Viking fått för sig att han måste vara ute en stund extra, men då är det bara att stänga dörren, så hörs strax ett gnyende.

Värre är det med fanstyget Dante... Han klätterhoppar lätt över vårat 120cm höga staket. Min första tanke är - flytta härifrån då ditt elände om du nu inte vill vara här. Men så är ju saken den jag tycker förbannat mycket om det lilla krypet. 

Planen är nu att röja ur dom tre gamla hundgårdarna härute, fulla med allsköns blandning är dom... Tippen nästa med det mesta. 

Där är trätrall i botten, hel vägg bak, plåt, plåttak över hela alltet. 

Om jag då tar hål mellan rastgårdarna, lagom så ett sådant fanstyg kan transportera sig mellan 2 i alla fall, då är där lagom plats så länge. 

Sedan är det dags ändå att sätta nytt staket runt gårdsplanen. Stolparna (som är av trä) har börjat murkna. Någon som har stolpar över? Mottaget med tacksamhet. 

När väl nya stolpar är satta på plats så ställa rastgårdsgallren, som jag har som staket, på högkant istället. Då var det väl själva fan om han ska ta sig ut. 

Men detta får helt ärligt vänta till våren. Får försöka fixa så husse kan få semester en vecka eller så och så får vi väl försöka ragga ihop lite händiga människor som kan hjälpa till. 

Tycker ju ärligt talat att det kunde vara mina tur att få driva in lite tjänster från folk. Jag finns alltid till hans (nästan) när man behöver fråga om veterinärfrågor, valpningar, allmänna hundtips, när man behöver skjuts, ja, allt möjligt. Jag brukar ställa upp så mycket jag orkar och kan. Ofta på bekostnad av mig själv, tänk gärna på det. 

Meddelande speciellt till Håkan:


JAG KOMMER ALDRIG SKAFFA MIG EN HUND AV

 


ANNAN RAS ÄN SHETLAND SHEEPDOG I

 

FORTSÄTTNINGEN.    

Av Quipus - 17 november 2018 19:54

Bland annat hämtat hem lite hundfoder. Inte för att vi egentligen behövde, utan för att tillfälle gavs. Så nu har vi torrfoder så det räcker en bit i på nästa år.

2 loppisar hann vi med också.

Kvällen har hittills varit mycket vilande, men också lite funderingar runt vissa val vi gjort och som vi måste omvärdera och ändra om en del då det känns som att det inte funkar längre med en del saker. Mer om det när vi bestämt vad som ska göras.

Av Quipus - 16 november 2018 19:22

 

Min hett efterlängtade tyske man; Black Chaney vom Ohmtalteufel, som inte finns hos oss mer sedan några år tillbaka. Och som jag saknar honom fortfarande. Men han lever kvar bakom många många många hundar.

Av Quipus - 15 november 2018 17:50

Ior skulle få sig ett bad, men först kammas igenom. Naturligtvis har han börjat att fälla, så det tog längre tid än väntat. Dessutom satt jag på golvet... Köpte ett fint trimbord för ett tag sedan, men det står fel till. Måste fixa ordentlig plats till det.

Nu är Ior badad i alla fall. Om jag kammade av halva pälsen, så lade han ytterligare 1/4 av sin ursprungliga päls i duschen. Bada föna kvar. Sedan ska vi ut och åka.

Jag kan gissa hur jag mår när det är dags att lägga sig ikväll...

Av Quipus - 14 november 2018 21:45

 

Får väl titta på fina foton av honom så jag blir glad igen. Som det är nu vågar jag inte ha honom lös i flocken utan att någon av oss är ute. Himla trist...

Av Quipus - 13 november 2018 19:00

Idag är båda spetsarna billiga...

Karma Ragata kvider och gnäller, löp på gång kanske?
Dante, fanstyget själv, har rymt 2 gånger idag. Hur han tar sig ut från gårdsplanen är en gåta. Dom andra 4 stannar så snällt på rätt sida.

Av Quipus - 12 november 2018 20:23

Hejja mig! Glömde fotot i förra inlägget!


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards