quipuskennel

Alla inlägg under december 2018

Av Quipus - 17 december 2018 20:28

Vår lilla svarta tyska spets fyller 1 år idag. I stamtavlan heter hon Miraklets Tassar Black Angel, till vardags "Karma Ragata". Hon valde att gå all-in för sitt födelsedagsfoto...


 

Av Quipus - 16 december 2018 18:22

Varje år brukar jag bli påmind om att vara försiktig när jag kör om vintern. Jag är en medveten och omtänksam förare normalt sett, tar inga större risker. Därför brukar inte påminnelserna vara så våldsamma. Årets påminnelse kom i morse, när jag körde husse till bussen i Svedala. Strax efter Netto i Svedala är där en rondell, där jag ska svänga vänster. Jag kom liiiiiiiiite för snabbt in i den och SoFiN (bilen) fortsatte rakt fram istället. Otäckare än så blev det inte. Bara att vända och köra åt rätt håll. Husse hann med bussen och jag kom hem i samma skick som jag körde iväg i. Lite mer medveten bara...

Av Quipus - 15 december 2018 20:29

Bettans husse har köpt en sådan där google-pryl, som det görs reklam för på tv. Visst, den kan säkert vara kul att ha, behjälplig med att till exempel spela musik. Men när den blev tillfrågad om recept på till exempel kanelbullar eller marängswiss, så kunde den inte svara på det. 

Det som var mest skrämmande, för mig, var när hon fick frågan - vad är is?

Det naturliga svaret är väl ändå fryst vatten? Det är väl det första man tänker på? Men inte då... Hon presenterade istället Islamiska Staten. Hemskt otäckt, tyckte jag. 

Av Quipus - 14 december 2018 18:47

Idag fyller vårt kära 6-pack 1 år! Kvar hemma hos oss bor:


Wizzka

 


och 


Willow


 


Fick ett ryck och fotade min kära stubbe:


 



GRATTIS TILL ER ANDRA 4!!!!!!!    

Av Quipus - 13 december 2018 23:00

  


Men blev glad för fotot av Whisper "Ebbott"!! 

Skrämmande lik sin pappa Xander...


 

Av Quipus - 12 december 2018 22:04

Av Quipus - 11 december 2018 19:48

Alla 7 var så duktiga, nästan så att man kunde tro att dom visste att dom behövde vara försiktiga med matte som har hemskt ont. Mest förvånande var Dante??!!

Av Quipus - 10 december 2018 20:23

Fick foto av finaste Tipi, julstädad och grann


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards